Kumpi Timandra? [Timandra comai]

Tänä kesänä ei ole mielestäni vielä kertaakaan kyselty näistä suolaheinämittareista. Tiedän, että näiden osalta lajin määritys on tosi vaikeaa. Kysyn kuitenkin, löytyisikö teiltä näkemyksiä tästä yksilöstä?


Vihti 26.7.2021

Tämä on minulla jäänyt “auki.” Kovin on samannäköinen.
Jokin suolaheinämittari? ja jokin pronssiyökkönen?

Taitaa olla Matti niin, että nämä suolaheinämittarit jäävät lajivahvistuksia vaille.Lueskelin aikaisempien kysymysten vastauksia. Kolmen vuoden takainen oma kysymykseni silloisine kommentteineen sopii aika hyvin tähän nykyiseenkin kysymykseeni. Silloin Ali Karhu vahvisti, että kuvissa olisi T. comai. Jari Kaitila on kirjoittanut hyvät kommentit Tertun runsaan parin vuoden takaiseen kysymykseen. Oma olettamukseni on, että tuo minun yksilöni saattaisi olla Timandra comai, mutta koska tiedän nuo suuret tunnistusongelmat T. comain ja T. griseatan kesken, niin kirjaan otsikkoon molemmat mahdolliset vaihtoehdot.

1 tykkäys

Myös mun mielestä selvästi comai. Läheskään aina näistä ei pysty varmaa määritystä antamaan, mutta tämän yksilön kohdalla pystyy.

Suuret kiitokset sinulle Jari! Olipa hienoa saada tämäkin yksilö ihan lajilleen vahvistetuksi.