Trithemis Teneriffalta? [Trithemis arteriosa]

Matti totesi, että sudenkorentoalue on suosioltaan hiipunut. Ikävä kuulla! Toivottavasti tällekin osiolle löytyisi kiinnostuneita kyselijöitä ja kommentoijia.
Itse aloitan tämän vuoden sesongin Teneriffalla 10.04.2017 ottamillani kuvilla. Pahoittelen kuvien heikkoa tasoa. Uskon kuitenkin, että määritykseni on oikein, mutta mielelläni ottaisin joltakin varmistavan kannanoton. Uskon kuvissa olevan koiraan olevan Trithemis arteriosa. Sen englanninkielinen nimi on varsin kuvaava, Red-veined Dropwing. Se todellakin pitää lepoasennossa punasuonisia siipiään eteenpäin ja alaspäin suunnattuina. Yhdessä kuvassa on varsin tyypillinen obeliski-asento (ei vielä aivän pystysuora).

Sehän se.

1 tykkäys

Hienoa havaita sinunkin ,Petro, saapuneen Laji.fi foorumille! Toivottavasti nimesi näkyy täällä jatkossakin! Kokeneita korentokonkareita aina tarvitaan. Suuret kiitokset, kun vahvistit minulle tuon Trithemis arteriosa-korennon. Olet selvästi myös käynyt läpi noita muita kysymyksiä ja mm. määrittänyt yhden lajin kommentoimaani JKT:n kysymykseen, jossa oma olettamukseni oli väärä. Kiitokset myös siitä.
Tarkoitukseni oli normaalisti laittaa vahvistettu nimi otsikkoon, mutta nyt minulla näyttää toisen kerran tulleen merkitsemisongelma. Otsikon kohdalle ei tule mitään kynämerkkiä, joka aukaisisi otsikon nimen laittamista varten?! Jos joku järjestelmän ylläpitäjistä sen voi tehdä, niin olisin kiitollinen.