Haaparaitayökkönen? [Sinerväraitayökkönen]

Tämä perhonen löytyi mökiltäni.(järvenranta mökki, Kainuu, Mätäsjärvi)

Lähellä sekametsää, ja soita. Ovatko kuvat tarpeeksi tarkkoja määritykseen? Siiven kuviot kyllä täsmäävät mutta tuntosarvet puuttuvat.

En minä tuosta oikein muutakaan saa väännettyä.

Selvä, kiitos!

Olisko tää kummiski Orthosia opima? Tällä kun on siipiripsien tyvessä säännöllinen mustien pilkkujen rivi! O. populeti:n mustat tai ruskeat täplät (aaltoviirun nuolitäplät) etusiiven ulko-osassa, ovat sisempänä siivessä. Tällä vain (opima:lle tyypillinen) tumman ja vaalean kontrastinen, suorahko aaltoviiru on häilyvä tai miltei häipynyt?

Sitä minäkin arvoin ja väritys sopisi paremmin, mutta nuo isot rengas- ja munuaistäplät eivät minusta oikein sovi.

Täsmentäisitkö Juha mikä rengas- ja munuaistäplässä ei mielestäsi sovi? Kun mä nyt katsoin esim. Lepiforum:n kuvia verrokiksi, minusta passaa ihan hyvin opima:lle?

Mun keräilypaikoilta tulee ihan massana populeti:a ja mä oon luullut sen jo tuntevinani :slight_smile:

Niin tuli aikoinaan minunkin paikoilleni ja sen takia O. opimasta alun perin lähdinkin liikkeelle. Pääsi vaan unohtumaan, että välillä sillä täplät ovat häipyvät ja välillä kaikkea muuta eli oikeassa olet.

Eli tämä on siis sinerväraitayökkönen, O. Opima?

Joo, on opima

1 Like