Joku helppo? [Dysstroma citratum, syysvarpumittari]

Moi, kuvattu 18.9.2018 Uudessakaupungissa, kuvittelin määrittäväni tämän jopa itsekkin, mut tuo outo värisävy ja heikot kuviot saivat toisiin aatoksiin, nyt en enää uskalla edes arvata mitään.
T:Jyri

Minusta tuo on päre Dysstroma. Luultavimmin D. citratum, mutta tuntomerkkejä tuosta on paha kaivella.

2 tykkäystä

On se citratum.

1 tykkäys

näyttäisi tosiaan olevan Syysvarpumittari ( Dysstroma citratum ) kuvat haku parempi kuin wiki.
on nää hienot sivut. Kritiikkiä: suomalaisetkin nimet voisi ilmoittaa jos tietää.
Ra-Mi

Moi, itse olen täysin ummikko noiden latinan kielisten nimien kanssa (ainakin hyönteisten), mutta usein tulee vaan kopioitua vastaus suoraan otsikkoon, tietysti selvitän myös mikä laji on suomeksi, mutta koitan kuitenkin opetella näitä tieteellisiäkin, koitan omalta osaltani parantaa tapani tästä eteenpäin, perhosilla lieneekin kaikilla olevan myös suomenkielinen nimi, mutta muissa ryhmissä näin ei välttämättä ole.
T:Jyri

OK Jyri hienoa että on kuitenkin tällainen paikka, mulla on vanhoja havaintoja joita en ole osannut tunnistaa, mitä mieltä olet voiko niitä kysellä vielä?
Ra-Mi

Tottakai!
T:Jyri