Kahden millin kuoriainen

Hei,
Tämä Joutsasta 3.7.2020. Lienee Malthodes. pystyykö tarkempaan?. Pituus mainittu 2 mm.
Pekka

Ulkonäkö tuo mieleen sylkikuoriaiset. Äkkiseltään vilkaisten, niin lajia alkaisin itsekin keltanokkana etsimään suvuista Malthinus, Malthodes.

Tässä ketjussa samaa asiaa, Mikähän tämä - sylkikuoriainen, Cantharidae? [Malthones, hentosylkykuoriaiset]

Kuvasin viime lauantaina tämän noin 3 mm pituisen kuoriaisen ja aikani sitä tuijotettuani päädyin sylkikuoriaisiin, mistä lähdin sitten tietoa etsimään. Lopputulos oli hentosylkikuoriainenen, Malthodes sp., koska vaikutti mahdottomalta päästä eteenpäin omatoimisesti. Ja siltähän tuo vaikuttaa. Jos tuon linkin takana oleva sylkikuoriainen oli todella kooltaan 1 cm luokkaa, niin ei ainakaan voi samasta lajista olla kyse kuin Pekalla ja minulla.

Hei,
Löytyi myös neljän millin kuoriainen (Joutsa 12.7.2020). Ei liene samaa lajia kuin eka?
Pekka

Suvussa näkyis olevan “vain” 12 lajia joten vois luulla että jonkun saisi lajilleekin kun tosiaan kokokin vaihtelee noin paljon, itse olen kuvaillut 3mm otuksia joita näyttää nyt olevan runsaasti, en vaan ole ehtinyt paneutua asiaan.
T :Jyri

Katoin että näitä 2-3mm riittää eli taitaa jäädä haaveeksi lajilleen saanti, oli siellä joku 1.5mm otuskin, ja isoimmat mitkä löysin 6mm