Kolme korppia

Näin kolme korppia Inkoossa Fagervikissä mutten tiedä tarkkaa karttapaikkaa. Mitä tällaisissa tilanteissa merkitään havaintokarttaan? En osaa mennä sinne uudestaankaan.

Ehkä tälläisessä yleisessä lajissa ei ole kauhean tarkkaa jos ei nyt ihan oikeaa paikkaa muistakkaan, ellei sit itselle ole tarkkuus tärkeää, itse kirjaan tällä hetkellä havaintoja 1990 vuodelta ja en todellakaan muista kaikista tarkkaa paikkaa

Mutta karttaan pitää kuitenkin jotain merkitä että kirjaus hyväksytään. Kun tarkemmin en tiedä kui että Fagervikissä. Voinko rajata kartasta koko Fagervikin alueen koska en tosiaan osaa tarkemmin arvioida. Eikö siellä voi piirtää kartttaan tietyn rajatun alueen? Jos teen niin?

Mihin olet havaintoa tallentamassa? Vihkoon voit piirtää havaintopisteeksi vaikka kilometrin ympyrän havaintoalueesta! Vastaisuudessa kannattaa tarkemmat koordinaatit ottaa esim. puhelimen maastokartasta tai Google Mapsista.

Voinhan mä sen vihkoonkin tallentaa. Mutta ihan tavalliseksi havainnoksi. Ei ehtinyt ottaa koordinaatteja kun ajettii ohi autolla enkä minä voinut päättää että pysähdymmä tarkistamaan koordinaatit.

Voit ympyröidä koko Fagervikin alueen, olikohan vihkossa maksimi 50km ympyrä?