Löytyisikö lajia?

Hei,
Tämä löytyi Joutsasta 20.10.2019. Mitattu pituus 10 mm (korjattu, kun löytyi oikea mitta). Tunnistetaanko?
Pekka

Vertailtuani paljon pikkuperhosten kuviin olen päätynyt lattakoihin, vaikka törröttävä takasiipi muuntaa hahmoa. Voimakas siipisuoni kiinnittää huomiota. Lajiksi ehdotan Depressaria pulcherrimellaa. Siihen sopii ainakin lentoaika, paikka, pituus, vaalea pää ja siiven heikosti näkyvä hakaskuvio.
Onko se?
Pekka

Kyllä se lattakoi varmaan on, gelechiidejä ei tähän aikana ole paljon liikkeellä ja palppien perusteella ei ole kääriäinen

Minusta tuo etusiiven kärkiosan muoto ei kyllä lattakoihin sovi.

Ei sovikaan, mut mikäs se vois olla?

Pekka: en ainakaan itse uskalla sanoa lajista mitään kun heimokin on vähän hakusessa. On se laihan oloinen lattakoiksi myös, ja jotenkin sileä.

Voisko olla Exaeretia ciniflonella…oisko uinut jossain tai jotain kun on vähän kärsineen näköinen…

Kiitos,
Paljon mahdollista. Itse olen jo niin hämmentynyt, etten osaa ottaa kantaa mihinkään suuntaan.
Kun katselin koivulattakoin kuvia, kiinnittää huomion niskan alue. Varsinkin tummemmilla yksilöillä on niska vaaleampi kuin selkä, ja vaalea alue jatkuu siiven etureunaa pitkin. Tällä niska on tummempi kuin selkä. Tuntosarvien pituus ja jalkojen väri kyllä sopii.
Pekka

1 tykkäys

FB:ssä ehdotettiin lattakoita (M. Mutanen), jopa heracliana. Mene ja tiedä, E. ciniflonella ei kuitenkaan mun mielestä, Depressaria miksei.

Kiitos,
On siis lattakoi, niinkuin aluksi itsekin arvelin. Laji taitaa jäädä saamatta.
Pekka