Mikä lude?

Heipähei. Tämänpäiväinen lude, sama otus hieman eri valaistuksissa. Olisikohan lehvälude tämäkin?

Puumala, 15.10.2019

1 tykkäys

Todennäköisesti, minä en ainakaan pysty yläpuolelta sanomaan mitään ja huonosti alapuoleltakin.
T:Jyri

1 tykkäys

Jätin kääntämättä, ravintokasvi oli vissiin leppä.

1 tykkäys

Ravintokasvikin varmaan varmistuu vain poikue havainnosta kasvilla?, muutenhan nämä lentokykyisinä seikkailevat ties missä, leppä kyllä on yksi lehväluteen ravintokasveista ja muutenkin yleisimpänä todennäköisin vaihtoehto, viisaammat osaavat varmaan sanoa tarkemmin.
T:Jyri

1 tykkäys

Toivottavasti löytyy lisää tietoa, näitä luteita nyt näkyy ja niitä pääsee kuvaamaan helpommin kuin monia muita ötököitä, mukava kun ovat liikkeellä valoisaan aikaan ja muutenkin pirtsakoita nyt kaamosajan koittaessa :slightly_frowning_face: :wink: :relaxed:

1 tykkäys

Annakaisa, ostapa haavi, se antaa paljon lisää luteista, niitä löytyy helpolla. Kun vähän innostut, niin teet vielä seulan, lisää luteita.
Tuo on ehkä lehvälude.

2 tykkäystä

Kiitos Markku hyvästä ehdotuksesta! :slightly_smiling_face: Täytyypä tuumata jos vaikka innostuisi ja ostaisi. Nyt olen mennyt lähinnä Let it be -tyyppisellä havainnoinnilla eli olen jättänyt eliöt sinne biotooppiin sellaisenaan. Tämä tietysti valitettavasti karsii määrityksen tarkkuutta. :roll_eyes:

1 tykkäys