Heipähei. Tämänpäiväinen lude, sama otus hieman eri valaistuksissa. Olisikohan lehvälude tämäkin?
Puumala, 15.10.2019
Heipähei. Tämänpäiväinen lude, sama otus hieman eri valaistuksissa. Olisikohan lehvälude tämäkin?
Todennäköisesti, minä en ainakaan pysty yläpuolelta sanomaan mitään ja huonosti alapuoleltakin.
T:Jyri
Jätin kääntämättä, ravintokasvi oli vissiin leppä.
Ravintokasvikin varmaan varmistuu vain poikue havainnosta kasvilla?, muutenhan nämä lentokykyisinä seikkailevat ties missä, leppä kyllä on yksi lehväluteen ravintokasveista ja muutenkin yleisimpänä todennäköisin vaihtoehto, viisaammat osaavat varmaan sanoa tarkemmin.
T:Jyri
Toivottavasti löytyy lisää tietoa, näitä luteita nyt näkyy ja niitä pääsee kuvaamaan helpommin kuin monia muita ötököitä, mukava kun ovat liikkeellä valoisaan aikaan ja muutenkin pirtsakoita nyt kaamosajan koittaessa
Annakaisa, ostapa haavi, se antaa paljon lisää luteista, niitä löytyy helpolla. Kun vähän innostut, niin teet vielä seulan, lisää luteita.
Tuo on ehkä lehvälude.
Kiitos Markku hyvästä ehdotuksesta! Täytyypä tuumata jos vaikka innostuisi ja ostaisi. Nyt olen mennyt lähinnä Let it be -tyyppisellä havainnoinnilla eli olen jättänyt eliöt sinne biotooppiin sellaisenaan. Tämä tietysti valitettavasti karsii määrityksen tarkkuutta.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.