Onko kiviseeprahypykki? [Ei, vaan Salticus cingulatus, runkoseeprahypykki]

Koko ilman jalkoja noin 5 mm. Liikuskeli urheilukentän mainostaululla. Voisiko joku kertoa minulle, mitä osia nuo isot mustat ulokkeet pedipalppien alapuolella ovat? Ensin luulin, että sillä oli jokin saalis, mutta ei ollut. Laji-sivustolla ei näy yhtään havaintoa Pohjois-Karjalasta.



Joensuun Kiihtelysvaara 2.6.2022

On runkoseeprahypykki. Koirailla on pidentyneet leuat, joilla naaras pysyy turvallisessa otteessa.

to 2. kesäk. 2022 klo 21.47 Terttu Sepponen sivustolta LAJI.FI-foorumi <notifications@laji.discoursemail.com> kirjoitti:

Markku, kiitokset taas avusta! Mutta nyt olen ymmälläni, kun vastasit, että “On runkoseeprahypykki”, kun minä kysyin “Onko kiviseeprahypykki?” :thinking: Eilen kuvaamani on aivan kuin negatiivi aiemmin kuvaamastani runkoseeprahypykistä! Tein tällaisen vertailukoosteen. Mitä mieltä olet? En todellakaan halua hastaa ammattitaitoasi, mutta ajattelin vielä kuitenkin selvennykseksi kysyä lisää…

Koiraat vain sattuvat olemaan ihan erinäköisiä kuin naaraat. :grin:

pe 3. kesäk. 2022 klo 10.05 Terttu Sepponen sivustolta LAJI.FI-foorumi <notifications@laji.discoursemail.com> kirjoitti:

No, nyt sekin selvisi! :heart_eyes: Kannattaa aina kysellä, niin oppii uusia asioita… vaikka onkin vanha. Oppia ikä kaikki!