Olen aikanaan laittanut Laji.fi:hin haapakiitäjän toukkana. Nyt on kommentoitu, että olisikin sinisilmäkiitäjä, koska on sininen piikki. Varmistusta haen täältäkin.
Jyväskylä 10.8.2022
Olen aikanaan laittanut Laji.fi:hin haapakiitäjän toukkana. Nyt on kommentoitu, että olisikin sinisilmäkiitäjä, koska on sininen piikki. Varmistusta haen täältäkin.
Jyväskylä 10.8.2022
Moi
Tämä on sinisilmäkiitäjän toukka. Haapakiitäjällä on ensimmäinen ja viimeinen poikkiviiru isompi sekä niskassa vaalea kohouma. Katsoppa vaikka täältä https://www.suomen-perhoset.fi/haapakiitaja
Molemmilla on sininen piikki.
.Jari
Enpä ole aiemmin sinisilmäkiitäjää täällä nähnyt. No en haapakiitäjääkään, mutta aikuisen poppelikiitäjän olen kuvannut vuonna 2014 (tämäkin havainto on varmistamatta). Ei sitä tiedä minkä toukan päälle on astumaisillaan.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.