Tapasin kevään ensimmäisen skorpionikorennon verottamassa hämähäkin saalista. Vertailin tovin siipikuvioita, kun aika tummalta näyttää, mutta minulle tuli uskon puute…
Joensuun Kiihtelysvaara 26.5.2018
Tapasin kevään ensimmäisen skorpionikorennon verottamassa hämähäkin saalista. Vertailin tovin siipikuvioita, kun aika tummalta näyttää, mutta minulle tuli uskon puute…
P. communis.
Oleellista on tyven musta täplä: vulgariksella se on iso ja tumma ulottuen selvästi kahden siipisolun alueelle, kun communiksella se ulottuu yhden siipisolun alueelle tai heikosti sen yli.
Kiitos ohjeesta, Harry! Hyvä opettaja panee oppilaan itse miettimään… Valitsen siis communiksen.
Hei, en huomannut, että olit jo antanut minulle vastauksen! Olet silti hyvä opettaja.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.