Pherbellia schoenherri? [on]

Voisiko olla ehdottamani laji? Lumella käveli.


Salo 24.12.2023

Oikein tunnistettu :+1:
Täytynee kaivaa kamera naftaliinista. Enpä olis arvannut tätäkään ympärivuotiseksi.
Paljonko oli asteita?

Kiitos määrityksestä! Pakkasta taisi olla puolitoista-pari astetta.

iNatissa on joulu-helmikuulta 117 lajia lajilleen määritettyjä hyönteislajeja! Osa on toki havaittu sisätiloissa. Kaikkiaan 746 lajia.

Myös pimeän aikaan kannatta hangilta etsiä kuvattavaa, etenkin hämähäkit ovat silloin liikkeellä.

Tein tänään pienen kierroksen pikku pakkasessa. Eipä löytynyt kuin yksi kaskas kuusen oksaa kopauttamalla.

Tsekkasitko Mali tuulen nopeuden? Olen tehnyt tätä vuosia, siis etsinyt hankielämää.
Olen oppinut että vaikka lämpötilan on hyvä sahailla lähellä nollaa, myös tuulella on suuri merkitys.
Parhaiten toimii täysin tyynet hetket. Niitä on loppupeleissä aika vähän talvikaudella.
Silloin on tavaraa hurjasti liikkeellä. Kylmä viima käyttää liikaa pienen otuksen energiaa.

1 tykkäys

Oli lähes tyyntä ja hiukan pakkasen puolella. Hanki oli myös melko puhdasta. Minkälaisilta paikoilta on parhaiten löytynyt elämää? Nyt tulevat plussakelit näyttäisi olevan pääkaupunkiseudulla sateisia ja tuulisia.

Projektia hiukan muokattiin ja lajimäärä nousi 331 lajiin ja kokonaislajimäärä 1495! Joukossa on kyllä myös kasvihuonekasveja.

Itse olen löytänyt kovan tuulen jälkeen välillä runsaasti pieniä hämiksiä hangelta, myös rehellisen pienen vesisateen jälkeen paremmin kuin jos ilma lämmin mutta hanki kylmä