Uskaltaisiko joku lähteä arvelemaan, mikä tämä noin 5-6 mm koiperhonen mahtaa olla? Minä en näistä “tuntomerkittömistä” saa tolkkua.
Joensuun Kiihtelysvaara 6.7.2019
Uskaltaisiko joku lähteä arvelemaan, mikä tämä noin 5-6 mm koiperhonen mahtaa olla? Minä en näistä “tuntomerkittömistä” saa tolkkua.
Hei!
Marko Mutanen määritti tämän kuvani perhosen sysihammaskoiksi, Phaulernis dentella.
Kiitos, Lasse. Jostain kummasta näköjään olin silloin kuusi vuotta sitten löytänyt tälle oikean nimen, mutta unohtanut kirjata sen otsikkoon. Tänä kesänä asia tuli esille uudestaan. (Kts. linkki) Silloin vasta kirjatessani tietoa omiin kuviini, huomasin, että ei tämä nyt sitten ollutkaan uusi laji minulle. Lopputulos on kuitenkin hyvä meillä molemmilla.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.