Pikkukala Vantaanjoessa

Tämä taitaa olla vielä keskenkasvuinen, mutta kokeillaan silti olisiko tunnistettavissa. Toisessa kuvassa olen lisännyt kontrastia hullunlailla saadakseni takaevän jotenkin erottumaan. Pituus noin 3 cm. Helsinki 3.9.2019.

Moi, mulle tulee mieleen lähinnä kiiski, mutta yleisesti ottaen en kyllä tiedä kaloista mitään

En ihmettele, sama kävi mielessä, mutta sillä on kuvissa nuo selkäevät (ainakin lähestulkoon) kiinni toisissaan. Ehkä keskenkasvuisilla ei ole?

Onko tossa yläosassa aavistus tummia juovia? jolloin myös ahven voisi tulla kysymykseen, tosin en tiedä kuinka pienenä raidat tulevat, sit on tietysti kuha jonka poikaset ainakin näyttävät jossain kuvissa tämän tapaiselta

1 tykkäys

Ahven onkin aika hyvä vaihtoehto. Tuossa voi kuvitella näkevänsä raitojen alkuja (mikäli ne tosiaan “raidoittuvat” vasta kasvaessaan). Olen kuvannut aiemmin vähän isompia ahvenenpoikasia, ja niilläkin on selkäevän raunat tummat ja pyrstön reunoilla hivenen alkavaa punerrusta (jota tuossa kuvassa on kylläkin todella niukasti).