Sateen jälkeen näitä taas näkyi, mutta minä olen huono tunnistaja. Saisinko taas apua, kiitos!
Joensuun Kiihtelysvaara 8.6.2018
Sateen jälkeen näitä taas näkyi, mutta minä olen huono tunnistaja. Saisinko taas apua, kiitos!
Vahvistetaan nelonen. Kolmonen on aivan upea Anticollix sparsatus.
1 on satyrata
Kiitos teille kaikille auttajille! Kakkonen on kyllä varmasti vaikea tapaus, kun on niin kirjava vailla erityisiä yksityiskohtia, mutta jään vielä odottamaan, jos joku pystyisi siitäkin jotain sanomaan.
Minusta tuo kakkonen on Syndemis musculana, harmorullakääriäinen.
Vertailin mm. Raakkilan harmorullakääriäisiin ja tutkin vielä omia kuviani, joissa vaalentamattomana näkyi paremmin tuo tumma vyö. Uskoisin, että löysit oikean nimen tälle. Suuret kiitokset sinulle avusta!
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.