Tintemattomia kasveja






Hei! Tässä minulla on monta kuvaa eri kasviyksilöistä. Kaikki kuvat on otettu eri paikoista Karjaalta 8.5.23 Niiden lehdet näyttävät vähän samanlaisilta ja haluaisinkin tietää ovatko kaikki samaa lajia ja mitä lajia. Mieleeni tulee, että ne voisivat olla esim. aluillaan olevaa kultapiiskua tai jotain kaunokkia. Pystyykö kuvistani päättelemään mikä laji tai lajeja voisi olla kyseessä?





Tässä vielä lisää kuvia. Nämä ovat myös Karjaalta 9.5.23 otettuja. Nämäkin näyttävät samanlaisilta kuin edellisten kuvien kasvit. Mutta minä en ole varma lajista. Toinen tämän kommenttikentän kuvan kasvi kasvaa suuren hiekkaisen montun laidalla. Suurin osa kuvien kasveista kasvaa tien pientareella.

20230508_181247 on joku voikeltano (Pilosella sp.)

20230508_172601 - 20230508_180027 näyttää kaunokilta (jos on kovasti karheantuntuiset lehdet kuin “kissankieli”, niin sitten eivät ole ahdekaunokki).

Kultapiisku näyttää Uudellamaalla tänään tältä (lehden sormituntumaa voisi kuvailla “melko nahkea”):

Kiitos vastauksesta. Niin vain amatöörin silmään kakki näyttävät melko samanlaisilta. Mutta on niissä varmaan jotain pieniä eroja joita minun harjaantumaton silmäni ei erota.