Turkiskuoriaisia sängyssä?

Onkohan nämä kovinkin yleisiä, että onko näitä turkkareita ihmisillä kodeissaan eikä välttämättä edes tiedosteta niiden olemassaoloa, ainakaan ennen kuin tekevät näkyvää tuhoa? Mä en ole löytänyt reikiä mistään tekstiileistä, huonekaluista, tyynyistä tms.
Tämä talo on 80 -luvun lopulla rakennettu, ei siis ihan uusimmasta päästä joskaan ei niin kovin vanhakaan… aiheesta lueskellessa sain siis käsityksen, että etenkin vanhempien talojen riesa ovat.

Varsin yleisiä ovat. Mitä vanhempi asunto, sitä enemmän on lattialistojen alle yms. paikkoihin kertynyttä orgaanistaroskaa jota käyttävät ravinnokseen.

1 tykkäys

Ja kun tuota toukkien sänkyinvaasiota pohdin niin yksi toukka hengaili äsken runkopatjan kyljessä. Käänsin punkan ympäri, imuroin ja tutkin taskulampun kanssa eikä jälkeäkään ötiköistä… silti jäi kyllä takaraivoon mielikuva toukkapesueesta runkopatjan rakenteissa mua vaanimassa. Kivasti lähtee mielikuvitus lentoon näiden kanssa.

Usein kun toukkia näkee jossakin niin eivät ole juuri aivan siitä kohtaa lähtöisin vaan vaeltamassa niiden “ruokakohteesta” muualle koteloitumaan kun tulevat täysikasvuisiksi.

1 tykkäys

Okei joo, ja tuolta listojen altahan olen niiden nähnyt kulkevan, hyvä jemma niillä siellä. Hellan eikä jääkaapin alla ei ollut jälkiä näistä. Ainakin on tullut kämppä siivottua melkoisen hyvin tässä jos ei muuta. Ja kiitos kärsivällisistä vastauksista, saa pientä mielenrauhaa myrkytystä odotellessa.

1 tykkäys

Noniin, perjantaina eka myrkytys tulossa. Myrkyttäjä osasi kyllä hienosti rauhoitella puhelimessa, kun pommitin kysymyksillä :sweat_smile:. Ei kai siitä myrkytyksestäkään takeita ole, että ongelma ainakaan lopullisesti poistuu ja jossain rakenteissa mahdollisesti ötökät majailevat maailman tappiin asti että kai sitä vaan ois sitten muutettava uuteen taloon ja uusia koko maallinen omaisuutensa jos haluaisi ötökätöntä elämää viettää…:woman_shrugging:

2 tykkäystä

Onkohan tämä kaveri tulossa? :rofl:

Pölyimurin pussit kannattaa vaihtaa normaalia useammin etteivät siellä lisäänny!

2 tykkäystä

Joo oiskin kiva ylläri tuo kaveri kun ilmestyis oven taakse :sweat_smile:. Joo mullahan hajos imuri ja nyt ollu vaan varsi-imuri jota oon nyt sitte putsannut ihan maanisesti…kai mä heitän senkin menemään myrkytyksen jälkeen, kuitenkin jossain imurinmutkassa joku toukka hengailee. Tavallinen imuri on ostoslistalla kyllä. Ja sohva… ehkä sänky ja matot jne jne…:joy:

1 tykkäys