31.8.2025, Pori, Herrainpäivien lankonkin kaiteelta kuvattu
Oisko Orchesella flavescens
Samaa mielipuolta lajista. Gomia kuva! MP-E 65 otettu ja stackattu kun syväterävyyttä on noin paljon?
Kiitos!
Kiitos!
MP-E 65 on ollut jo pitkään, mutta sen kanssa ei oikein stäkkäys onnistu maastossa, koska Canon ei pysty ampumaan sarjaa sen kanssa täydellä nopeudella. Hommasin Laowa 25mm 2,5-5x -makron ja sillä onnistuu täyden nopeuden sarjat, koska on natiivi RF-bajonetti. Ostin myös Laowa 90mm F2.8 2x -makron ja siihen olen myös todella tyytyväinen. Tämä on kuvattu tuolla 2,5-5x -objektiivilla. Se on siitäkin mukava, että etuosa on pieni, eikä sellainen hirveä möhkäle kuin esim. tuo MP-E 65. Cygnustechin diffuuseri on ja salamana Godox 860V3, missä on oma akkunsa.
Kiitti infosta! Laowat on kait manuaali tarkenteisia? Joskus olen yrittänyt manuaali tarkennuksen kanssa kuvata, mutta siitä ei tullut yhtään mitään
Muailmalla käytetään paljon Cygnustechin diffuuseria makroilussa, ainakin videoiden perusteella. Aika tyyris ja iso möhkäle vai onko? Hyvää jälkeä toki tekee!
Joo, Laowan nämä makrot ainakin ovat täysin manuaalisia, kuvauskin menee himmennetyllä aukolla, ei mitään automatiikkaa ole, ei edes Exif-tietoihin tallennu mitään. Optisesti kyllä upeita, varsinkin hintaan nähden. Nämä ovat mulla käytössä lähinnä stäkkäyksessä, mutta jos kameraan laittaa zebrat päälle kuvausavuksi, niin tarkentaminen on suht helppoa, auttaa myös stäkkäyksessä.
Cygnustechillä on erikokoisia diffusereita, tilauksessa kerrotaan kameran, objektiivin ja salaman tiedot, sitten he kokoavat siihen sopivan paketin. Osia diffuserissa on vain kaksi, AK Diffuser on sellainen melko iso ja moniosainen rakennelma, varmasti hyvä sekin. Minulla on kaksi näitä, isompi on MP-E 65:lle ja pienempi Laowa 2,5-5x -makrolle tilattu. Näistä voi vaihtaa tuota diffuserikalvoa keskenään, niin saa aika joustavasti eri makroille ja salamalaitteille sovitettua.