Koska monilla aloittelevilla foorumin käyttäjillä on hakusessa kuvan lisääminen, niin voisiko ylläpito lisätä lyhyen ohjeen vaikka UKK kohtaan, miten lisätään kuva omaan kommenttiin? Itse olen käyttänyt kohta 8 kk tätä palvelua ja nyt vasta sain tiedon, että tuosta nuoli ylöspäin kohdasta voi ladata kuvan(kuvani olen vetänyt hankalammin hiirellä tähän asti kirjoituksiini).
Lisäsin ohjeen UKK-sivulle: UKK - LAJI.FI-foorumi
Mikko / Lajitietokeskus
Suurin ongelma tässä on tuo ikoni. Esimerkiksi Apple-käyttäjille tuo ylöspäin suunnattu nuoli näyttää hyvin paljon ”share” -painikkeelta.
Tässä pitäisi käyttää sitä paperiklipsin-tyylistä ikonia, joka on tarkoitettu kuvaamaan liitteiden lisäämistä kaikissa käyttöjärjestelmissä ja sähköpostiohjelmissa.
Minä en näe nuolta, minulla on tämän näköinen kuvake:
Toisaalta täällä https://try.discourse.org näen tuollaisen nuoli-ikonin, joten ehkä Mikko äsken muutti ikonia täällä meillä?
(Tämän foorumisoftan tarjoaa
)
Esko / Lajitietokeskus
Kas, en olettanut että ikoneja pystyy itse vaihtamaan, mutta näköjään pystyy. Vaihdoin upload-ikonin kuvaikoniksi. Nyt se myös erottuu muita tummempana.
Kiinnostavaa sinänsä kuinka eri tavoilla yksinkertaisiakin asioita voi tehdä. En muista koskaan huomanneeni ikonia, kun lisään itse kuvat aina kopioimalla tai pudottamalla… Liitetiedosto-ikoni ei tunnu minusta tässä luontevalta, liite on vähän eri asia kuin kuvan lisääminen viestiin.
Mikko / Lajitietokeskus
Hyvä kun nyt tuo kuvaikoni näkyy selvästi ja ohjeet kuvan lisäämiseksi löytyvät UKK:sta!
Kuvaikoni on ihan ok tässä tapauksessa, koska se on todennäköisesti se asia, jonka ihmiset haluavat liittää, mutta nyt ne jotka haluaisivat liittää jotain muuta kuten äänitiedoston tai pdf:n ovat hukassa. Ikonia painamalla avautuu menuvalikko josta pääsee valitsemaan muutakin kuin kuvia. Ja tämän menun yhteydessä käytetään perinteisesti aina sitä paperiklipsi-ikonia.