Laji.fi | Tietoja foorumista | Käyttöehdot | Yksityisyys | Keskustelusuosituksia

Mikä hämähäkki sisätiloissa? [Gnaphosa sp.]

Heinävesi 2.4.2018 - tämä tepasteli tuvan lattialla. Mikähän on? Kiitos!

Minulle tuli syksyllä seuraksi kylpyhuoneeseen tällainen hämis ja sain sille täältä foorumilta nimeksi Gnaphosa montana havuharjakki. Aika saman näköiseltä vaikuttaa. Ainakin tuo sinun otuksesi kuuluu Gnaphosidae-heimoon. Nuo peräpään kehruunystyt ovat tyypilliset.

Tertun alkuperäinen yksilö sai tosin minulta vain määrityksen Gnaphosa sp.: https://foorumi.laji.fi/t/kookas-hamis-gnaphosa-sp/3143 . Näitä kaikkia kun ei voi kuvista lajilleen määrittää. :slight_smile:

Tämän ketjun aloittajan yksilön osalta sanoisin, että heimo on sama ja varmaan sukukin on sama, jos yksilö oli melko kookas. Mutta tätäkään lajia ei voi kuvasta varmuudella määrittää.

Kiitos oikaisusta, Harri. Kyllä nyt hävettää…:flushed: Mietin kovasti, miten tässä on näin käynyt. Tulin siihen tulokseen, että minun on täytynyt jälkeenpäin talven aikana tutkiskella kuviani ja tulla tuohon G. montana-tulokseen - unohtaen kokonaan sinun vastauksesi. Sitä se vanhuus teettää… Pitäisiköhän minun siirtyä kokonaan vain kysymys-linjalle? :flushed:

Ei syytä häpeään - vahinkoja sattuu kaikille. :slight_smile: Jatka vain aktiivista linjaasi, siinä oppii parhaiten.

Kiitos molemmille, nimetään Gnaphosa sp.