Ajattelin ostaa hyvän sudenkorentojen opaskirjan. Mikä olisi sellainen teos, josta olisi hyötyä sudenkorentojen tunnistamiseen? Jos täällä ei saa mainostaa niin laittakaa viesti suoraan minulle.
Kiitos vinkeistä! Englanninkielinen kirja tilattu.
Kiitos tiedosta. Olen jo tilanut englanninkielisen kirjan adliibriksestä.
ma 5. elok. 2024 klo 18.29 Pekka Malinen sivustolta LAJI.FI-foorumi <notifications@laji.discoursemail.com> kirjoitti:
Kyllä täällä saa kirjoista keskustella. Kasvikirjoistakin on jo keskusteltu ihan niiden nimillä ja kerrottu hyvät sekä huonot puolet.
Kattaako englanninkielinen kirja koko Suomen lajiston?
Sami Karjalaisen kirja taitaa olla loppuunmyyty. Itse hankin joskus Jussi Murtosaaren (2019) kirjan Suomen päiväperhoset ja sudenkorennot. Se ei paras mahda olla, mutta riittänyt minulle, koska Suomen kesä on liian lyhyt kaiken maailman rehuihin, tirppoihin ja öttiäisiin perehtymiseen.
Kyllä tuo suosittelemani kirja kattaa koko suomen lajiston ja vielä enemmänkin.
Karjalaisen sekä murtosaaren kirjoja suosittelin myös, mutta karjalaisen kirjaa ei hevillä löydy kirppiksiltä.( koska kukaan ei halua luopua omastaan ). Itselläni meni 3 vuotta että onnistuin vanhemmalta harrastajalta sen ostamaan.
Tässähän näitä alan kirjoja on tuotu jo ihan hyvin esiin. Oletan sinun tilanneen tuon Dijkstran kirjan
“Field Guide to the Dragonflies of Britain and Europe” Se lienee ollut Katariinan suositus. Erinomainen opas ja ehkä eniten englanninkielisistä täällä Suomessakin käytetty…
Laitan tässä kuitenkin vielä etu- ja takakannen kuvat yhdestä sudenkorento-oppaasta, joka mielestäni on vallan erinomainen lisä tuon Dijkstran kirjan kanssa. Itse käytän tätäkin varsin paljon.
Kiitos Harri vinkistä!
ti 6. elok. 2024 klo 18.24 Harri Orakoski sivustolta LAJI.FI-foorumi <notifications@laji.discoursemail.com> kirjoitti:
Nordens Trollsländor -kirjalle vahva suositus.