Mikähän korento on kyseessä?

Viime kesä satoa selatessa tuli vastaan tämä sudenkorento. Lajia en sille on löytänyt etsinnästä huolimatta. Kuvattu Heinolan Paasossa 19.6.25. Oli passiivinen hyvän tovin, joten sai rauhassa kuvata.

Joku lampikorento taitaa olla

Kiitos JMJ !

Siltä suunnalta itsekin lajia hain, mutta kuviointi/väritys ei täsmää.

t

Seppo

Lummelampikorento, nuori koiras

1 Like

Lummelampikorento koiraan kannalla olen minäkin. Direktiivilaji, eli tiukasti suojeltu.

1 Like

Tämä nyt ei ihan tänne kuulu ,mutta olettaisin täältä löytyvän tietoa, eli onko korentowiki poistunut kokonaan? Sieltä oli mukava vertailla lajeja,
Jyri

Samaa olen ihmetellyt, ohjautuu aina sivulle”SIVUSTOA EI LÖYTYNYT”.

Kuten tuo Malkn lähettämä linkkikin.

Kiitos kaikille !

Korentowikistä minäkin yritin määritystä, mutta en onnistunut ;(.

Lummelampikorento on tuolle järvelle uusi tuttavuus. Muualla on niitä kyllä havainnut. Tämä yksilö oli tosiaan pitkään aloillaan - kaiketi sateen kastelemana - ja jatkoi matkaansa. Toivottavasti saamme ensi kesänä nauttia uusista yksilöistä, ellei toukkavaihe ole monivuotinen.

Näyttää siltä, että korentowikin pääsivu on mennyt sekaisin tai kaapattu. Sivusto löytyy, kun menee suoraan jollekin alasivulle esim. googlaamalla.

Minä olen päässyt sinne ihan hyvin. Syynä voi olla se, että osoite on koneeni välimuistissa (kun en ole laiskuuttani sitä tyhjentänyt). Sitä en tiedä vaikuttaako se, mutta jokatapauksessa toimii.

t. Seppo

Nyt sain auki normaalisti tekemättä mitään, joku häiriö siellä lienee ollut