Onko käynyt näin


Onko mahdollista mutta näin kävi. Vyöskorpionikorento laskeutui käsivarrelle ja puraisi… Ei tuo kuvan vaan toinen samanlainen. Mutta kuvan liitin koska tunnistin lajin.

Vaikka nämä petoja ovatkin, niin aika ison saaliin yritti saada! :wink: Ei se taida tavallista olla, mutta kai sillä jokin syy mielestään oli… :thinking:


Kukissa minä olen yleensä näitä kuvannut kärpäsiä vaanimassa.

Tällainen tarina minulla on sypäkkäluteesta, jotka nekään eivät kai yleisesti pure ihmisiä. Pieni, kiivas lude [Blepharidopterus angulatus, sypäkkälude] - Selkärangattomat eläimet / Luteet - LAJI.FI-foorumi

Koitin kuvata jotain vihreää ludetta viime viikolla kukalta, hyppäsikin yllättäen kädelle eikä piiloon, ajattelin että helpompi kuvatakkin kun ei ole mitään kasvinosia edessä, yllättäen päättikin ruveta imemään minua kuivaksi, iso osahan luteista nauttii kasvien nesteitä ravinnokseen mutta myös selkärangattomia, ehkäpä kuuluin luteen mielestä jälkimmäisiin

1 tykkäys

Joskus joku sieppokärpäsen näköinen lensi jalalle ja tuikkasi kipeästi, myös kirva tai kemppi on epätoivoisesti yrittänyt pistää.

Muistui mieleeni vielä yksi tämänkesäinen tapaus. Mikähän kumma? [Chrysopidae sp. toukka] - Selkärangattomat eläimet / Verkkosiipiset sukulaisineen - LAJI.FI-foorumi