Osittaista auringonpimennystä kuvaamaan

Kamerassa aluminoitu kevlarkalvo pahvitötterön päälle ilmastointiteipillä kiinnitettynä. Tötterö ilmastointiteipillä vastavalosuojaan kiinni. Tällä voi turvallisesti suoraan kuvata aurinkoa. Mutta ei taida täällä onnistua, sillä ennuste lupaa Luopioisiin pilvistä säätä illaksi. Noilla kuudella peltisuikaleiilla(kolmelta puolelta putkea) ja metallinpalasilla olen tee se itse halvalla miehenä korjannut väljäksi käyneen putken. Eihän tuo tyylikkäältä näytä, mutta mitä sitten kun kuvat vain näyttäisivät tyylikkäiltä. Toinen vaihtoehto olisi ollut lähettää putki Malmööseen korjattavaksi. Viipynyt siellä ainakin kk ja maksanut maltaita.

1 Like

Huh? Pilvien raoista onnistuin kuvaamaan melkein koko pimennyksen. Pimennyksen alku jäi pilvien taakse. Tässä muutama 48 kuvan sarjastani. Pimennyksen alkupäästä(pilvisyyden väistyttyä) niin pitkälle kunnes aurinko laski horisontin taakse. Ilmakehän väreily tekee epätarkkuutta kuviin. Kaikki kuvat löytyvät kuvasivustoltani alporoikola.kuvat.fi Kansiosta Taivaan valot/Osittainen auringonpimennys 12.8.2026.

6 Likes

Joskus “tee se itse”, kannattaa. Hyvät kuvat olit saanut. :blush:

1 Like