Tästäkään en saa itse varmuutta.
Edit: etummaisen siipisuonen perusteella lienee pikkulampikorento?
Salo 26.6.2023
Tästäkään en saa itse varmuutta.
Edit: etummaisen siipisuonen perusteella lienee pikkulampikorento?
Laittaisin tämän kyllä Isolamppariksi täplien perusteella. Siivet ovat selvästi kirkkaat, mikä viittaa nuoreen naaraaseen. Pikkulammparin takajaokkeiden täplät eivät tule 7 jaokkeen päälle ja ovat muutenkin pienemmät.
Kiitos määrityksestä. Hankalia nämä lampikorennot.
Nämä nuoret yksilöt varsinkin ovat hankalia, kun värit ja täplien muodot eivät ole kehittyneet kunnolla.
Mulla tää ois taas menny pikkulamppariksi costan värityksen perusteella
Meillä Suomessa on aika vakiintunut käytäntö tuon S7 täplän koko suhteessa itse S7:aan, mutta Dijkstra ei siihen kauheasti puutu.
Olet oikeassa LeMKJ. Juurikin siipisuonien perusteella on kyseessä pikkulampikorentonaaras
Korjataanpa siis pikkulampikorennoksi äänin 2-1.
Kas, yhtäaikainen perrusteltu kommentti myös Ranelta. Todellakin tuo costan värijakautuma näkyy selvästi. Myös tuo 7. jaokkeen täplä saattaa joskus ylettyä jopa ylikin jaokkeen puolivälin, vaikka yleensä ylettyy korkeintaan puioliväliin.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.