Ra-Mi etsii nimeä kuvan korennolle / perhoselle

ja opettelee tätä forumia
kuva otuksesta

Verkkosiipisiin mennään ja harsokorentoihin, viestin muokkauksella voit vaihtaa tämän perhosista verkkosiipisten puolelle.

kiitos Rane
mutta mutta, kunhan keksis mitä tarkoittaa “viestin muokkaus” sorry mä oon tässä ihan tumpelo
Ra-Mi

Sivun yläreunassa, viestiketjun otsikkorivin oikealla puolella pitäisi näkyä kynän symboli. Sitä klikkaamalla voit muokata aihetta. Ja sen alta voit valita valikosta mihin ryhmään viesti kuuluu. Oikea ryhmä on “Selkärangattomat eläimet - Verkkosiipiset sukulaisineen”. :slight_smile:

Ilmoita, jos ei löydy, niin voin muokata, sillä minulla on oikeudet siihen.

Mitä määritykseen tulee, niin kuvan yksilö kuuluu harsokorentoihin, heimo Chrysopidae. Lajia en uskalla varmasti kuvasta määrittää, vaikka valistunut arvaus onkin.

Kun avaat aloittamasi viestiketjun, niin sinulla on muokkaustoiminto siellä viestin otsikon perässä, siitä muokataan otsikkoa ja aluetta. Kynää painamalla saat muokkaustilan auki.
17
Alueen vaihtaminen tehdään siitä otsikon alta, vasemmalta puolelta, joudut hetken ehkä etsimään, mutta sieltä löytyy tuo oikea alue:
43
Tallennus tehdään sitten tuosta sinisestä väkäsestä viestin otsikon vasemmasta reunasta, sen alapuolelta:
55

1 tykkäys

kiiti tais onnistua siirto.
Ra-Mi

1 tykkäys

Kyllä onnistui. :slight_smile:

onko paljon väärin että nimesin kuvan "2016_06_23 verkkosiipiset heimo Chrysopidae harsokorento "
Ra-Mi

Ihan oikein on. Ja laji on melko varmasti Dichochrysa ventralis mustien kiiltävien vatsajaokkeiden perusteella. En nyt äkkiseltään muista toista lajia, jonka vatsajaokkeet olisivat kiiltävän mustat.