Scathophaga suilla [Scathophaga spurca]

Kun tällaisena sadepäivänä on kameran kanssa turha etsiä uusia lajeja kuvattavaksi, on aikaa tutkailla aiempia otoksia. Pitkään tämä kärpänen on ollut minulla jonossa päästä saamaan nimi itselleen. Ehdotan lantakärpäsiin kuuluvaa Scathophaga suillaa. Kuinka onnistuin tällä kertaa?


Kuvattu Kiihtelysvaarassa 29.8.2017

Oikein meni. Näitähän luonnossa riittää.

Niinpä. Tulisipa vielä “kesä ja kärpäset” - vaikka intiaanikesä, kun sitä oikeaa ei ainakaan tänne tullut. Kärpäset vain. :wink: Kiitos tunnistusvarmistuksesta, Rami!

mikähän mahtaa olla nykyinen nimi…

Laji.fi-haku antaa nykyiseksi nimeksi Scathophaga spurca. Jälleen yksi nimenmuutos! Ilman sinun kysymystäsi, Pentti, en olisi tullut tarkistaneeksi asiaa. Kiitos. :smile: Jostain syystä en saa muutettua viestin otsikkoa. :roll_eyes:

Scathophaga spurca on oikein.

Kiitos, Jere, vahvistuksesta. Harmittaa, kun en yrityksistäni huolimatta saa otsikkoa jostain syystä muutettua oikeaksi. Saisitko sinä kenties tehtyä sen? Tai joku muu? Minulle tulee vain Historia esiin, eikä otsikko suostu muuttumaan.

Hei. Ei sitä tarvitse muuttaa; Scathophaga suilla-nimeä ei ole käytetty mistään muusta eläimestä ja se nimi on varmaan vielä monille se tuttu nimi tälle eläimelle.

Nimi vaihtui, koska joku tarkasti suilla-nimen tyyppiyksilön ja osoittautui, että se ei ole ollenkaan Scathophaga-sukua. Olemme siis käyttäneet tuota nimeä väärin melkein 100 vuotta.

T: Jere K.

Ok. Olkoon sitten näin. :smile:

Minulla tuo muokkausoikeus on, joten käytin oikeuttani. :slight_smile:

1 tykkäys

Hei, minulla oli sama ongelma aiemmin, mutta otsikon sain vaihdettua, kun kirjauduin eri selaimella.

Kiitos vinkistä, Pos! Kokeilen sitä seuraavan kerran, jos ongelma vielä esiintyy. Kun minun on tarvinnut korjata otsikkoa, se on yleensä onnistunut vaivatta. Nyt ajattelin, että syy on siinä, että viesti oli jo yli vuoden vanha. Tällä kertaa Harry korjasi otsikon puolestani. :smile: