Kirjokauluslude (Closterotomus biclavatus) tulee minulle tästä mieleen. Olen kuvannut niitä useita, mutta minä en ole mikään luotettava tunnistaja. Ehkä joku foorumilainen vielä vahvistaa tai kumoaa määritykseni.
Voih! En tosiaanksan muista oonko nähnyt kirjokaulusludetta ennen. Mulla on tavotteena niin kasveissa kuin selkärangattomissakin löytää aina itselle uusia lajeja, eli mitä en ole vielä nähnyt. Onko kellään jotain samanlaisia tavoitteita eri eliölajien suhteen? Mutta en ole luetteloinut näkemiäni lajeja vaikka olen jo useamman vuoden näitä lajeja etsinyt. Voin luetteloida tietenkin vain ne joista minulla on kuva koska muita en muista. Mutta kyllä minä vielä luetteloin ne. Kuvia on vaan tosi paljon.
Kyllä minulle muidenkin ryhmien lajit kelpaa, mutta näitä edellä mainittuja löytyy helpoiten.
Kyllä minä tuosta kirjokaulusluteesta olen aika varma, mutta olen tehnyt vuosien mittaan niin paljon vääriä “määrirtyksiä”, että olen tullut varovaiseksi. Maltetaan nyt vielä odottaa, että joku vahvistaa tämän.
Sinulla on ihan hyviä tavoitteita. Luonto on tulvillaan kaikkea mielenkiintoista. Luonto antaa, jos on antaakseen. Siltä ei väkisin voi ottaa. Nämä ovat ajatuksiani tämän harrastuksen suhteen. Iloitsen jokaisesta uudesta lajista, joka yllättäen ilmestyy eteeni. Vaikka olen kuvannut näitä “ötököitä” jo kesästä 2017 alkaen, niin joka vuosi olen uusia löytöjä tehnyt. Tämän vuoden alkusta lähtien on arkistossani jo 30 täysin uutta lajia. Kuvaan myös jo tuttuja lajeja saadakseni yhä parempia kuvia. Samalla yritän muistella näkemäni tutun lajin nimeä. Erinomaista aivojumppaa tällaiselle ikäihmiselle! Suosittelen talviajan harrastukseksi kiireisen kesän kuvien järjestelyä kansioiksi pikku hiljaa.