Huonomuistinen perhososasto

Seuraan lähinnä perhososastoa ja pikkuisen ärsyttää se, ettei systeemi ajoittain muista sitä, että olen jonkin postauksen käynyt katsomassa.
Joskus saa käydä vilkaisemassa postauksen useitakin kertoja, ennen kuin systeemi merkkaa sen luetuksi.
Mistä tuollainen ärsyttävä ilmmiö voi johtua?

Näyttää olevan aika tarkka siitä, että postauksen viimeinen kommentti on katottu ja rullattu sivu aivan alas asti ja että tämä on päivittynyt myös osoitepalkkiin, esim. postauksen kolmas kommentti olisi näin:
“…suolammin-surri-anasimyia-lineata/4425/3”
Jossain kohtaa kun selasin satoja perhosketjun kommentteja, niin joku postaus saattoi kiukutella pitkäänkin ennen kuin se merkkautui luetuksi.
Tämä johtunee melko pitkälti käytetystä selaimesta ja sen asetuksista, detaljeja en osaa sanoa kun en noita server/client -juttuja oikein muista/osaa enää. Joskus voi auttaa selaimen välimuistin tyhjentäminen, mutten osaa sanoa miten esim. siihen saakka luettujen ketjujen data on säilytetty, onko se palvelinpäässä vai tallennetaako se paikallisesti selaimeen. No joo, tämä tuli testattua kun kirjauduin ensimmäistä kertaa tänne toisesta selaimesta, kyllä tuo luettujen ketjujen tieto tallennetaan palvelinpäässä.

Aika hankalaa olisikin, jos se tieto pitäisi koneelle tallentaa. Itse olen aina käyttänyt Firefoxia enkä kovin helposti selainta lähde vaihtamaan.