Havaintojen teko onnistuu, mutta kuvat eivät lataudu, vaan niiden lataus jää pyörimään. Ongelma on jatkunut viikonlopusta lähtien ja olen koettanut jo useammalla selaimella (Edge, Opera, Chrome).
Näetkö ylipäätänsä kuvia muiden havaintoerissä / Selaa havaintoja osiossa? (Jos et näe, vika on siinä, että IP-osoitteesi on joutunut automaattiseen banniin).
Jos näet kuvat, olisiko kuvatiedostoissasi jokin niitä yhdistävä tekijä, joka aiheuttaa ongelmat. Oletko saanut aiemmin ladattua samalla laitteella tehtyjä kuvia? (Ovatko ne esim HEIC-muotoisia tai muita eksoottisempia kuvia?) Voit laitaa yhden kuvan esimerkiksi heldesk@laji.fi osoitteeseen ZIP-pakattuna, niin voimme yrittää itse testata sillä. (Älä laita tähän foorumille kuvana, koska tämä foorumi saattaa muuttaa kuvaa – haluan alkuperäisen. Myös helpdeskiin ZIP-pakattuna, tai oikeana liitteenä - ei emailin “bodyyn” ladattuna.)
Viimeiseksi: Oletko yrittänyt kirjautua ulos ja takaisin sisälle? Kenties istuntosi on vanhentunut ja laji.fi ei tajua asiaa.
Näen muiden kuvia ja olen kokeillut kirjautumista uloskin. Kuvat ovat jpg-muodossa tg-5:llä otettuja. Sama latausongelma näemmä koskee myös ihan puhelimella nyt otettuja kuvia, testimielessä kokeilin. Aikaisemmin olen saanut ladattua.
Mä pystyn huomenna kokeilemaan tietsikalla, niin testaan sillä.
Okei, eli käytät mobiililaitetta. Minullakaan ei toimi kuvan lisääminen kännykällä. Mobiililomake ja retkilomake molemmat jäävät hyrräämään. Nyt kun ongelma on tiedossa, korjataan pika pikaa alkuviikosta.
Siihen saakka voit lisätä havaintoja mobiilisti ja lisätä kuvat tietokoneella. Myös Mobiilivihko sovellus toimii.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528).
Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen
keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life
on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä
ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä
tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.