Kuvien lisääminen ei onnistu

Havaintojen teko onnistuu, mutta kuvat eivät lataudu, vaan niiden lataus jää pyörimään. Ongelma on jatkunut viikonlopusta lähtien ja olen koettanut jo useammalla selaimella (Edge, Opera, Chrome).

Mm tähän havaintoon olen koettanut lisätä kuvia, ihan yksitellenkin: Submission | Finnish Biodiversity Information Facility

Ikävää, että palvelu ei toimi osaltasi.

Näetkö ylipäätänsä kuvia muiden havaintoerissä / Selaa havaintoja osiossa? (Jos et näe, vika on siinä, että IP-osoitteesi on joutunut automaattiseen banniin).

Jos näet kuvat, olisiko kuvatiedostoissasi jokin niitä yhdistävä tekijä, joka aiheuttaa ongelmat. Oletko saanut aiemmin ladattua samalla laitteella tehtyjä kuvia? (Ovatko ne esim HEIC-muotoisia tai muita eksoottisempia kuvia?) Voit laitaa yhden kuvan esimerkiksi heldesk@laji.fi osoitteeseen ZIP-pakattuna, niin voimme yrittää itse testata sillä. (Älä laita tähän foorumille kuvana, koska tämä foorumi saattaa muuttaa kuvaa – haluan alkuperäisen. Myös helpdeskiin ZIP-pakattuna, tai oikeana liitteenä - ei emailin “bodyyn” ladattuna.)

Viimeiseksi: Oletko yrittänyt kirjautua ulos ja takaisin sisälle? Kenties istuntosi on vanhentunut ja laji.fi ei tajua asiaa.

Esko / Lajitietokeskus

Näen muiden kuvia ja olen kokeillut kirjautumista uloskin. Kuvat ovat jpg-muodossa tg-5:llä otettuja. Sama latausongelma näemmä koskee myös ihan puhelimella nyt otettuja kuvia, testimielessä kokeilin. Aikaisemmin olen saanut ladattua.

Mä pystyn huomenna kokeilemaan tietsikalla, niin testaan sillä.

Okei, eli käytät mobiililaitetta. Minullakaan ei toimi kuvan lisääminen kännykällä. Mobiililomake ja retkilomake molemmat jäävät hyrräämään. Nyt kun ongelma on tiedossa, korjataan pika pikaa alkuviikosta.

Siihen saakka voit lisätä havaintoja mobiilisti ja lisätä kuvat tietokoneella. Myös Mobiilivihko sovellus toimii.

1 tykkäys

Emme kyllä nyt tänään löytäneet mitään vikaa. Kaiken pitäisi toimia..
Mitenkä sinulla?

Kuva jää edelleen vain latautumaan. Telian liittymä, jos sillä olisi jotain merkitystä. En nyt älynnyt kysyä, että mikä liittymä oli pöytäkoneessa :man_shrugging:

Sain ongelman toistettua mobiililomakkeella, korjaamme asian mahdollisimman pian.