Kuvien näkymiseen liittyvä ongelma on uusiutunut, enkä ainakaan itse ole nähnyt Lajitietokeskuksen lajikuvia viikonlopusta alkaen. Ymmärrän ongelman hankaluuden ja sen, ettei sen korjaaminen ole helppoa, mutta ei se ainakaan korjaudu, jos siitä ei tule tietoa.
Juuri tällä hetkellä näen kuvat ongelmitta kännykällä (Samsung Galazy S24, sen oma Chrome-pohjainen selain), mutta en tietokoneella (testattu uusimmat Firefox, Chrome ja Edge).
Minulla ei kuvat näkyneet Chromessa. Sitten poistin historian (yli 15 tuhatta hakua) ja taas näkyy Täytyy vielä katsoa puhelimen Chromen historia - sitä, kun tulee vielä harvemmin tyhjennettyä. (Edit: olin viimeksi tyhjentänyt puhelimesta toukokuussa…)
Kiinnostus kuviimme on edelleen korkealla tasolla (botit lataavat kaiken mahdollisen netistä tekoälykoulutukseen).
Työstämme pysyvää ratkaisua ongelmaan, mutta sillä välin käytössämme on fail2ban automaattinen IP-osoite ja “user agent” perusteinen työkalu, joka blockaa epätavallisen liikenteen. Aina välillä tulee uusia pyrähdyksiä, ja ennen kuin fail2ban lukitsee ko liikenteen, palvelu kuormittuu siten, että kukaan ei juuri saa kuvia näkyviin.
Tämä on satunnaista, eikä käyttäjän ole mahdollista tehdä asialle mitään. (Ei riipu laitteesta, selaimesta, historiasta tms.)
Mun ongelma on DNA netti koska mikään ei toimi sen välityksellä. Jos otan pois puhelimesta DNA wifin ja toimin mobiililla niin kuvat tulee.
Ongelmaksi tulee kun syötän haviksia tietokoneella, niin en saa kuvia niihin liitettyä.
Talossamme on juuri sähkö+putkiremontti ja ennen käyttämäni puhelinlinjoja pitkin tuleva netti poistettiin ja joudun käyttämään tätä tv-linjan nettiä. Kuitu kytketään vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528).
Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen
keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life
on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä
ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä
tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.