tähän tapaan klo 16.00
Eivät toimi vieläkään.
Minulla toimii kyllä moitteetta (PC, Chrome) klo 15.26.
Voisiko teillä olla kyse tässä mainitusta asiasta: Pääosin ohi: Vikatila kuvien näyttämisessä ja tallentamisessa ma 16.6. ja ti 17.6. | Uutiset | Suomen Lajitietokeskus
Myös mulla näkyy kuvat normaalisti (PC, Firefox). Auttaisiko selaimen välimuistin tyhjennys?
Tuskin auttaa, kun sama tilanne on toisellakin selaimella. Pistin palautetta lomakkeella.
Ongelman pitäisi olla korjattu 24.6.: Kasvatimme palvelun kapasiteettia ja IP-osoitteisiin perustuvat rajoitukset on poistettu. Jatkamme liikenteen monitorointia ja teemme tarvittaessa kohdennettuja IP-rajoituksia.
Minulla ainakin toimii taas hyvin.
Taas näyttäisi olevan kaikki kuvat tiltissä ![]()
Huomasin VPN:n palvelun haittaavan kuvien näkymistä. Otin VPN:n pois ja kuvat näkyvät.
Käytössä Firefox.
Mulla ei ole ollut VPN käytössä. Uusin Firefox (140.0.2 (64-bittinen). Tyhjensin välimuistin ja käynnistin koneen uudelleen, mutta kuvat eivät näy edelleenkään.
Välillä tökkii, mutta kuvat näkyvät viiveellä. Aina ei sittenkään… (sitten lähdetään kuvaamaan…)
Kuvat latautuivat ensin hitaasti, mutta nyt ei enää lainkaan.
Valitettavasti kuvia ladataan sellaisella tahdilla ulkomailta, että kuvapalvelu ei pysty vastaamaan pyyntöihin. Lisäsimme palvelun resursseja, mutta tämä ei auta perusongelmaan.
Pyrimme korjaamaan tilanteen lomakaudesta huolimatta, mutta mitään yksinkertaista ja nopeaa ratkaisua ongelmaan ei valitettavasti ole.
Uutiset | Suomen Lajitietokeskus
Esko / Lajitietokeskus
5 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Kuvien käyttö tekoälysovelluksissa
Nyt ainakin kuvapalvelu tuntui toimivan, sain toisten lataamia kuvia näkyviin ja omiakin ladattua sisään. Toivottavasti ongelmat olisi nyt ainakin tältä erää selätetty.