Mitään virheilmoitusta ei tule mutta eivät myöskään ilmesty tietokantaan.
Edelleen sama tilanne. Mitään häiriötiedotetta ei kuitenkaan löydy joten onkohan tämä vain minua koskeva ongelma?
Kuvien tallentamisessa mihin? Kokeilin tallennusta Vihkon retkilomakkeella: tallennus toimii ja kuva tule enäkyviin normaalisti.
Mikko / Lajitietokeskus
Sieniatlaksen kautta. Tässä kuvakaappaukset aikajärjestyksessä. On lataavinaan mutta kuvia ei ilmesty havainnon yhteyteen eikä mitään virheilmoa tule.
Hei,
tein 29.1. havainnon kaksipistepirkosta Lahdessa, ja yritin nyt tallentaa havaintoa retkilomakkeella Vihkoon. Myöskään minulla ei toiminut kuvan tallentaminen, ei kännykällä eikä tabletilla. Tyhjensin välimuistin ja evästeet tuloksetta.
Yritän jos saan kuvat ladattua tähän:
Tänne onnistui
Hei,
kuvien tallentaminen retkilomakkeella ei vieläkään toimi.
Ei mobiilivihkolla tosiaan onnistunut lähettää havaintoja retki tai yksittäismoodissa, tulee virheilmoitus:
“Tallennus epäonnistui, kuvien metadatan tallennus epäonnistui, Request failed with status code 500”
Ei toiminut minullakaan, mutta jokin aika sitten kun yritin uudelleen, kuvan lataus onnistui.
Ei onnistu minulla nytkään. Tulee virheilmoitus (Ja sen jälkeen kyllä ilmoitus että tallennus onnistui, mutta eivät näy tietokannassa ainakaan)
Minulla toimi, kun latasin retkilomakkeen ilman kuvia ja lisäsin kuvat lomakkeeseen myöhemmin.
Okei. Mä kuvasin mobiilivihkon kautta niin ne kuvat on jossain sovelluksen syövereissä piilossa(?). Jos poistan ne niin häviävät ymmärtääkseni pysyvästi… Täytyy vain odottaa et tilanne korjaantuu?
Vika on nyt korjattu.
Siellä oli yksinkertaisesti päässyt viikonlopun aikana levy täyttymään – ei sen monimutkaisempi tekninen ongelma tällä kertaa.
Työn alla on ollut siirtää ko levyltä palvelimelta sitä täyttävät kasvie ja hyönteisten digiointililinjastojen prosessit pois, jotta ne eivät pääse häiritsemään Laji.fi kuvapalvelua, mutta tämä ei näyttävästi ole vielä toteutunut.
Pahoittelut ongelmista!
Esko / Lajitietokeskus
Nyt sain yksittäishavaintoni päivältä lähetettyä, mutta retken havainnot eivät lähde, tulee virheilmoitus: “Tallennus epäonnistui, kuvien tallennus epäonnistui, Network Error”
Mitähän pitäisi tehdä?
Nyt lopulta kävin havaintoja sovelluksessa läpi ja huomasin kahdessa havainnossa kuvat jotka näkyivät tyhjinä. Poistettuani ne, sovellus sai viimein lähetettyä havainnot eteenpäin