Mobiilivihko, karttapohjaongelma

Osaako joku meuvoa, mitä tehdä, kun mobiilivihkossa karttapohja ei näy, kun aloitan retkilomaketta, tai yritän tallentaa yksittäistä gavaintoa. Tämä ongelma puhelimessa: Samsung Calaxy A55 5G. Lisäksi tuolla puhelimella sovellys kaatuu hyvin usein. Olen sallinut mobiilivihkon asetuksista sijainnin (luvat: sijainti). Asetukset/luvat ovat täysin samoin, kuin Samsung Galaxy A54 5G -luurissa, jolla mobiilivihko toimii moitteettomasti.

Täysin sama ongelma myös minulla. Lienee joku bugi softassa.

Kiitos Tuomo tiedosta! Ja tuo todennäköinen bugi on ilmeisesti tässä Samsung Galaxy A55 5G :ssä ei Laji fi:n vihko-systeemissä - näinkö?

Hei,

Kiitos ilmoituksesta! Voitko katsoa, mikä on asennuksesi versionumero? Se löytyy oikeasta alakulmasta, kun avaat Mobiilivihkon ja scrollaat etusivun alas saakka (etusivu on sivu, jossa valitaan käytettävä lomake). Uusin versio on tällä hetkellä 1.6.4.

Se on juurikin tuo: 1.6.4.

Okei, kiitos! Entä voisitko vielä tarkistaa puhelimesi Android version? Minulla se löytyy puhelimen asetuksista “Tietoja puhelimesta” kohdasta. Minun puhelimessa on Android 13 ja sovellus ei ole kaatunut, mutta kollegalla on Android 14 ja hänellä esiintyy kuvailemistasi ongelmista tuota sovelluksen kaatuilua (ei kuitenkaan tuota karttapohjan näkymättömyyttä).

Android 14 tässä “ongelma luurissa” (Samsung Gakaxy A55 5G) Toisessa kännyssä, jossa mobiilivihko toimii tosiaan moitteettomasti (Samsung Galaxy A54 5G) on näköjäön myös Annroid 14.

Minulla näyttää olevan kanssa tuo 1.6.4 ja Samsung on A53 5G, Android 14

1.6.4 versio mobiilivihkosta ja android 14. Toimii hyvin sovellus mulla

Karttaongelma esiintyy ilmeisesti nimenomaan Google-kartalla. Tutkin ongelmaa. Sillä välin, voitte käyttää maanmittauslaitoksen karttaa, jonka saa Mobiilivihkolla vaihdettua karttanäkymän oikean yläkulman “ruutu” painikkeesta.

Kiitos, ja kiitos tiedosta! Ainakin minulla tässä ongelmakännykässä ei tule ko painikkeesta maastokarttapohjaa, vaan pelkkää tyhjää siltikin. Ainoastasn vasemman alakulman Google-llogon ulkoasu muuttuu

Sana Androi-versio 1.6.4. toimii tosiaan minullakin toisessa Samsung:n kännykässä, toisessa ei.

Toimiiko kartta nyt? Meillä oli Google API:sta mennyt tarvittavien rajapintojen tilaus “disabled” tilaan, kun olimme yhdistelleet tilejä, nyt pitäisi toimia.

Minulla ainakin alkoi toimimaan.

Kiitos - sama homma: nyt toimi myös tässä ongelmakännykässä.

Tämä sama ongelma palasi, täysin samoin yksityiskohdin. Mitä tehdä?

Kuten aiemmin, ainakin täällä:
Toimii toisessa luurissa, toisessa luurissa ei (Samsung Calaxy A55 5G)
Karttanäkymässä oikean yläkulman “pinkkaa” tökkiessä, vain Googlen logo muuttaa muotoaan.

Minulla ja kollegalla toimii karttapohjan vaihtaminen tällä hetkellä. Voisitko kokeilla vielä uudestaan? En tiedä miksei toimi, kun Google API:n pitäisi olla päällä.

Testasin just äsken. Kaatui koko systeemi taas pari kertaa, mutta alkoikin sitten toimimaan. Ehkä asiaa auttoi, ku tuli tuollainen pop up (ks. liite), josta pystyi tyhjentämään välimuistin. Tuollaista ei ole ennen tullut, ei ainakaan minulle.

Mikä lie tilapäinen häiriö. Pääasia, että toimii taas. Kiitos siis tiedoista, sekä avusta, taas :blush:

1 tykkäys