Nikon coolbixille korvaaja?

Moi, Nikon coolpix b700 kamerani lopetti toimintansa juuri kun olin taas innostunut sitä kantamaan, itse kameraan olen tyytyväinen omassa käytössäni, myös pienempi coolpix oli hyvä mutta taskussa lykkäsi objektiivin ulos ja se vääntyi, eli onko jotain ehdotuksia b700 tilalle, luulen että mahdollinen korjaus maksaa enemmän kuin kamera uutena, b700 itsessään ei näytä olevan myynnissä vaan on loppu, hinta ei saisi olla kovin korkea, käytin sitä lähinnä korentojen ja perhosten ym kuvaamiseen vähän kauempaa

Onko kokemuksia Canon PowerShot SX70 kamerasta, näyttääkin lähes samalta kuin b700, tosin ei taida saada punaisena kuten oli vanha kamerani

Joskus aikanaan aloittelin kuvausharrastusta PowerShot-sarjalla ja olin silloin niihin oikein tyytyväinen.

1 Like

PowerShot SX60 HS, laajakulmalla otettu kuva n. 3m päästä:

Puoliväliin zoomattuna, kuvaus käsivaralta ei ihan onnistunut:

Teleasennossa (1350mm):

Viimeisin kuva on otettu kamera tuettuna, koska muutoin kuvan vakauttaminen on hyvin hankalaa.
Kaikki kuvat on otettu automaattiasetuksella. En osaa sanoa, miten kamera käytännössä soveltuisi liikkuvien kohteiden kuvaamiseen. Ainakin teleasennossa jo liikkuvan kohteen saaminen kuva-alalle on hyvin vaikeaa eikä teleasento muutenkaan sovellu käsivaralta kuvaamiseen.

1 Like

Kiitos kummallekin, olin yhteydessä huoltoon ja vien vanhan sinne vaikka todettiin että todennäköisesti hinta on kova, todennäköisesti hommaan ton canonin, hinta nousee liikaa seuraaviin malleihin