Onkohan laji.fi:n havaintoihin liittyvissä kartoissa jotain ongelmia, sillä yrittäessäni selata havaintoja kartalta saan usein näkyviin valkoisia laatikoita. Kartta ei siis näy kokonaan eikä ongelma poistu eri zoomauksia käyttäessäni.
Käytän samalla tilaisuutta hyväkseni ja tiedustelen, olisiko mahdollista saada Suomen havainnot-kohdassa karttaikkunaa mitenkään suuremmaksi. Kun siinä zoomaa vähänkään lähemmäksi, supistuu näkyvissä oleva alue kovin pieneksi.
Sama havainto mitä Tatulla. Valkoista neliötä syntyy usein karttaa ladatessa.
Ongelma on hävinnyt vain sulkemalla sivu ja lataamalla kartta uudelleen.
Tarkoitatko tätä piirrettä ?
Kun kartta latautuu niin pohjakartta on minulla monesti kovin himmeä tai kokonaan poissa.
Pohjakartan intensiteetin voi säätää isommaksi hiirellä vasemmasta yläkulmasta vetämällä aktiivisen kartan intensiteettipalkkia.(nuoli)
t. Esko
Olen huomannut saman puuttuvien karttaviipaleiden ongelman Openstreetmap-karttojen kanssa, mutta muut toimivat ok. Oletteko havainneet ongelmaa muilla kartoilla?
Eri karttatasot tulevat eri lähteistä, joten hitausongelmat voivat olla itse lähteessä. Nyt kesällä tämän tarkempi selvittäminen vähän viivästyy.
Mikko / Lajitietokeskus
@tatu_sallinen Katsomme myös voitaisiinko Suomen havainnot -kartalle lisätä koko näytön optio.
Tämä olisi loistavaa!