Onko rakkonen, Brefeldia maxima?

Tämä on vaivannut minua jo pitkään. Helsingissä Annalan kartanon alueella kasvoi 30.9.2015 jättimäinen limasieni. Se ei kuitenkaan ollut vielä kypsä, joten en silloin kerännyt siitä näytettä. Tarkoitus oli palata paikalle myöhemmin, mutta niin kuin usein käy, niin se jäi vain tarkoitukseksi. Sen jälkeen en vastaavaa limasientä ole paikalta tai lähistöltä löytänyt, vaikka sitä olen etsinytkin.

Kannon korkeus on 59 cm, halkaisija 33 cm. Limasienen mitaksi sain noin 32 x 32 cm. Koon puolesta oletan että kyseessä on rakkonen, mutta osaako joku varmistaa sen?

Vielä pari cropattua makrokuvaa edellisestä:

Tuo on niin suuri että vaikea keksiä muutakaan lajia. Mikään Fuligo tuo ei varmaan ole.

Olen kyllä kuvannut rakkosen limakkoa ja se on aluksi valkoinen ja ryynimäinen ja muuttuu sitten pinkin kautta purppuraksi ja lopulta mustan violetiksi. Elikkä tuo kuvaamasi olisi sitten joko vielä aikaisempaa limakkovaihetta taikka sitten limakon kehitys on jotenkin estynyt ja siksi näyttää omituiselta. Tuosta en nyt rakkosta tunnista mutta en keksi parempaakaan ehdotusta