Sain Mestari -tittelin jo jonkin aikaa sitten. En kuitenkaan halunnut käyttää sitä näkyvillä viesteissä, koska en mielestäni suinkaan ole vielä mestariluokkaa. Joskus aiemmin pystyin auttamaan muita foorumilaisia esim. otsikon vaihtamisessa, mutta nyt sama ei ole onnistunut koko kesänä. Eli ensimmäisen viestin yhteyteen minulle ei tule näkyviin kynä -kuvaa. Vain oman vastaukseni muokkaamiseen pystyn. Vasta sitten, jos joku muu on aiemmin tehnyt muutoksia alkuperäiseen viestiin, muokkauskynä näkyy minullekin. Ajattelin, että kieltäytymiseni näkyvästä tittelistä on voinut kenties aiheuttaa tämän harmin. Nyt otin Mestarin ainakin tilapäisesti käyttöön kokeillakseni auttaako se, mutta ei näytä vaikuttavan. Kuinka minun pitäisi toimia, että pystyisin tarvittaessa auttamaan aloittelevia foorumilaisia?
Olet luultavasti jo kokeillut viemällä kursorin nuolen otsikon viimeisen kirjaimen perään, jolloin ainakin minulla nuoli muuttuu kämmenen kuvaksi etusormi ojossa ja kynä tulee näkyviin. Tämä siis tietokoneella. Pitääpi vielä kirjautua ulos ja koittaa kännykällä samaa? Pystyn siis muuttamaan tarvittaessa tämänkin jutun otsikon, tai lajiryhmän.
Ps. Toimii myös kännykällä. Ei johdu siitä onko mestari-titteli näkyvissä vai ei. En tiedä, mutta saattaa johtua siitä minkä kautta kirjaudut laji.fi-foorumiin. Itse kirjaudun laji.fi kautta. Saattaa johtua myös tietokoneesi selaimesta? Itse käytän ensisijaisesti Google chromea. Entä käytätkö vielä Windows 10 vai uudempaa Win. 11. Itse olen vaihtanut koneen ja käyttöjärjestelmän Win. 11.
Kiitos neuvosta, Alpo
Ainakin tässä viestissä onnistui tuo kertomasi kursori-viimeisen-kirjaimen-päälle -konsti.
Kokeilen kohta joitain muitakin viestejä, vaikka en toki teekään mitään tarpeettomia muutoksia. Tietokoneella minä mieluiten työskentelen näiden viestien kanssa. Elokuusta asti minulla on ollut uusi kone, jossa on Win 11. Entiseen koneeseen ei enää voinut yhtätoista asentaa. Puhelimesta saatan silloin tällöin tsekata tapahtumia. Pitää vissiin kokeilla, totunko tuohon Mestari -titteliin…
Se tämä suomalainen vaatimattomuus vaivaa…
Minullakin tuo mestari-titteli on ollut välillä pois päältä. Antaa olla päällä vain, kun sellainen on kerran myönnetty. Useimmilla meistä on ainakin yksi vahvempi alue täällä. Minulla linnut.
Noi tittelit ovat riippuvaisia tästä foorumisoftasta hyvin pitkälti, se katsoo kuinka usein kirjaudut, kommentoit, postaat, kuinka usein tykkäät postauksista ja kuinka usein niitä saat. Jos sitten olet poissa jonkin aikaa, niin taso tipahtaa automaattisesti.
Asetuksista tuolle voinee jotain tehdä, ehkä, mutta se on ylläpitäjien katsottava.
Ok! Aktiivisuuspalkintoja siis nuo tittelit.
Juu, olen lukenut säännöt ja tietoinen tästä systeemistä. Isoveli valvoo meitä!
En vain ollut pitkään aikaan käyttänyt tuota avustussysteemiä, niin oli päässyt unohtumaan. Sitä tapahtuu näillä vuosikymmenillä…
Täytyisi olla aktiivisempi… Toisaalta, silloin kahdeksan vuotta sitten liittyessäni tähän joukkoon sain ylläpitäjältä huomautuksen, että voisin antaa toisillekin foorumilaisille mahdollisuuden! Lienen ollut yliaktiivinen?
![]()
Tämä foorumisofta ei ole meidän Lajitietokeskuksessa/Luomuksessa kehittämä, vaan kaupallinen Discourse-alusta. Emme ole juurikaan muuttaneet oletusasetuksia tai perehtyneet niihin. Lisäksi oletukset ovat varmasti muuttuneet kahdeksassa vuodessa.
Ikävä kuulla, jos järjestelmä jotain tuollaista on huomautellut! ![]()
Esko / Lajitietokeskus
En minä vakavissani ottanut silloin sitä huomautusta, koska tiesin olleeni asiallinen viesteissäni.
Lähinnä kai asia tuntui hassulta minun mielestäni. Aktiivisuuteni oli tullut huomatuksi. ![]()
Jätän taas tittelit tauolle. Hyvä, että siihen on mahdollisuus. Toisaalta on tietenkin mieltä lämmittävää, että taidon kehittyminen huomataan, mutta sen verran vaatimaton olen luonteeltani, että mielummin en joka käynnilläni näe nimeni perässä kehuja. Kaikki hyvin. Näillä mennään! ![]()