Lajintunnistusapua epätoivoiselle?

Hei!

Kirjoitan tätä, sillä olen epätoivoinen ja en tunnista itse otusta, enkä myöskään löydä kuvausta vastaavaa tyyppiä koko internetistä. Kiltti, älkää pitäkö minua hulluna!

Tämmössiä tyyppejä meille ilmestyi aivan täysin yhtäkkiä parisen viikkoa sitten. Haluaisin tietää, mikä he on? Heitä on monta, ja tuntuu että he tulee lattialistan alta? He kuolee raidiin, mutta heitä tulee aina vain lisää. Noin 4mm mittaisia kavereita, viihtyvät lattialistan vieressä sekä isojen ikkunoiden ikkunalaudalla ja polyesteriverhoissa.

Pesuvinkkejä, ohjeita, mitään? He vain yhtäkkiä ilmestyivät eikä heitä näkynyt esim. viimevuonna. Ovat siis sisätilassa. Otatin lattialistaa pois jotta näkisin että kuhiseeko jossain, mutten näe mitään missään?

Meillä on pää sekä etuselkä tuommonen musta ja selkä tuommonen ruskea, he myös lentää ilmeisimmin. Mikä he voisi olla?

Suurensuuret kiitokset etukäteen jo vastauksestanne.
Liitän muutaman kuvan loppuun, pahoittelen kuvien mahdollista epäselkeyttä, mutta näin pientä on hyvin haastava kuvata näin huonolla kameralla. En näe karvoja, enkä mitään ylimääräistä peräpäässä.

Asutaan omakotitalossa, kodin vieressä ei ole kuin muutamia koivuja, mäntymetsää pieni pätkä n. 500m päässä.



Joltakin kaarnakuoriaislajilta vaikuttavat. Joku varmaan osaa täällä sanoa tarkan lajinkin. Itsellä noita nyt kulkeutuu sisälle vaatteissa ja koirien mukana kun parveilevat ilmassa pihalla kun “vasta tehdyt” polttopuut tuoksuvat.

1 tykkäys

Paljon kiitoksia vastauksesta!

Meillä tosiaan takka ja säilötään polttopuita jonkin verran sisällä. Puiden roudaus takaisin puuvarastoon ja kokonaisvaltainen, huolellinen siivous ja jotain Baygonya pari pulloa perään siis? :thinking:

Eipä tarvitse edes torjunta-ainetta käyttää. Nuo kuolee sisällä varsin nopeasti jos eivät ulos pääse.

1 tykkäys