Pitkästä aikaa uusi sudenkorento laji.
Raahe(717:338), 24.6.2021
Hieno havainto, kun on ymmärtääkseni maan pohjoisin.
Joo, katsoinkin saman kun tallensin tietokantaan. En ole mitenkään aktiivinen sudenkorentoharrastaja, mutta tulee kuitenkin tarkistettua kohdalle osuessaan. Tämä oli vielä helposti tunnistettava ![]()
Hieno juttu Jarkko, kun tallensit havaintosi tietokantaan! Tällä tavallahan sitä vuosi vuodelta nähdään paremmin, miten sudenkorennotkin laajentavat asuinalueitaan Suomessa.
Omia havaintoja on ilmoitettuna 19 lajia KP-maakunnasta. Kaikkiaan maakunnasta on ilmoitettuja lajeja 39.Eli aika monta on vielä löytymättä.
Punasyyskorento havainto oli silloin maakuntahavainto. Myöskin aapakiiltokorento havaintoa pidän hyvänä.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528). Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.