Skandinavian luontohavaintoja kartalla ja kaavioina

Rakentelin joululomaprojektina sovelluksen, jolla voi selailla lajihavaintoja Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta: Biodiversity Browser Havaintoja voi katsella kartalla sekä vuosi- ja kuukausikaavioina.

Sovellus on vielä kehitteillä, mutta palautetta saa mielellään lähettää, etenkin jos jokin ei toimi. Kannattaa huomata ettei sovellus toimi kovin vanhoilla selaimilla.

Mukana on reilut 85 miljoonaa havaintoa GBIF-palvelusta ladattuna. Uusimmat havainnot ovat n. kolmen kuukauden takaa, vaihdellen datalähteestä riippuen. Suomalaisia havaintoja ei ole mukana, koska niitä ei ole juurikaan saatavilla GBIF:sta, mutta aikeissani on myöhemmin (kun ehdin) päivittää sovellukseen Lajitietokeskuksen kautta julkaistua dataa.

4 tykkäystä

Laitoin kyselyn vetämään lajilla Bryotropha similis ja vielä tuntia myöhemminkin se pyörittää eräänlaista “prosessi käynnissä”-logoa ruudussa. En ole saanut sieltä siis mitään tietoja ulos. Selaimena uusin Firefox ja käyttis Windows 7.

Kumma, minulla haku toimii nopeasti (<0.5 s) myös Firefoxilla. Kokeile ladata sivu uudelleen (ja paina F12 ja katso valittaako selaimen console virheistä).

Samoin mulla toimi haku todella nopeasti Firefoxilla :slight_smile:

Ei vaan minulla toimi. Voi liittyä jotenkin firman verkkoon, kun enhän minä täältä käsin päässyt osallistumaan edes edelliseen lajitietokeskuksen palaveriinkaan. Pitänee testata vielä kotona uudelleen. :slight_smile:

Hieno! Suuret kitokset!

Kartta ei oikein iPadiin lataudu mobiiliyhteyden kautta. Vuosidiagrammi tulee, samoin muut sivut näkyvät hyvin.

Kokeilin västäräkkiä ja hömötiaista.