Uusi ongelma, joka on mielestäni selvä bugi (no pun intended):
Haen Selaa havaintoja -toiminnolla esim. tallentamani kukkakärpäshavainnot. Avaan yhden näistä tarkempaan syyniin erilliseen ponnahdusikkunaan. Ko. yksilö on tallessa, mutta ilmoitettu määrittämättä, ja juuri määritin sen skooppaamalla. Haluan siis korjata lajin oikeaksi, jota varten on painike Muokkaa, kas näin:
Sitä painiketta klikkaamalla avautuu uusi välilehti, joka menee suoraan kirjautumisikkunaan (kuva alla), vaikka olen kirjautuneena tätä ennen. Osoiterivillä on kuitenkin viittaus “next=/vihko/tunnus/tunnus” Vihkon puolelle, joten päätän kirjautua.
Mutta kun kirjaudun, ikkuna avautuukin Lajitietokeskuksen etusivulle, eikä Vihkoon ko. havaintoerään. Jotta voin muokata havaintoa, minun pitää siis näytteestä katsoa aika ja paikka ja sen jälkeen vihkon puolelta etsiä ensin oikea havaintoerä ja ottaa se muokkaukseen ja sitten vasta onnistuu.
Selaimena uusin Firefox.
Merkille pantavaa on myös se, että kun haen Selaa havaintoja -toiminnolla jotain kirjautumatta, vaikka kaikkia Syrphus ribesii -havaintoja viime vuodelta, mutta huomaan etten voin hakea omiani kirjautumatta, niin sen jälkeen kirjautumisen jälkeen ikkuna yhtä lailla palautuu Laji.fi -etusivulle, eikä sinne, mistä lähdettiin kirjautumaan eli Vihkon puolelle.
Äsken pistin yhdestä taustajärjestelmästä uuden version, ja tämä aiheutti n 1 min katkon, jonka aikana laji.fi saattoi luulla ettei istuntosi ollut voimassa.
Sama ongelma toistuu edelleen. Oli jo aamulla ongelmana. Olen päivittänyt ikkunaa, sulkenut ja avannut selainta, käynnistänyt tietokonetta. Itse asiassa, nyt kun kokeilin, niin aina kun päivitän ikkunan F5:lla, kirjautumistieto katoaa. Se ei kyllä kuulosta teidän puolen ongelmalta… Pitääpä testata muilla palveluilla.
EDIT: Gmail, Facebook ym. toimivat kirjautumisten osalta oikein vaikka miten päivittää ikkunaa.
Kiitos ilmoituksesta @harrynystrom! Sain bugin toistumaan, sekä Firefoxilla että Chromella. Hieman hankalaksi tämän tekee että bugi ei toistu joka kerta, vaan usein käyttäjä ohjataan sinne minne pitääkin. Selvitämme asiaa.
“Vuoden 2008 havaintoerien lataus epäonnistui. Yritä hetken kuluttua uudelleen.”
tämä ilmoitus näyttää tulevan vieläkin, kun tarkoitus oli poistaa yksi havainto.
Muokkasin kyseisen havainnon päivämääräksi vuoden 2001 ja sain havainnon poistettua.
Olen poistanut evästeet. Lukuisimmilta havaintomääriltään olevat vuodet eivät lataudu, kun taas pienemmät lukumäärävuodet näyttää latautuvan.
Pentti
Tietoliikenne kahden palvelin salin välillä on valitettavasti jostain syystä tällä hetkellä erittäin hidas. Tutkimme ja korjaamme asian mahdollisimman pian.
Foorumi on osaksi toteutettu VieKas LIFE -hankkeen osana (Finvasive LIFE, LIFE17 NAT/FI/000528).
Viekas on haitallisten vieraslajien kartoitukseen, torjuntaan ja tietoisuuden kasvattamiseen
keskittyvä hanke, joka on osittain rahoitettu EU Life-ympäristöohjelman tuella. Life
on Euroopan unionin rahoitusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on kehittää yhteistä
ympäristöpolitiikkaa ja lainsäädäntöä
tukemalla luonnonsuojelu- ja ympäristöhankkeita eri puolilla Eurooppaa.