Havaintoerän kuvat hävinneet

Päätin tarkistaa muutama päivä sitten tallentami havaintoerän, en ole muita havaintoeriäni tarkistanut , toivottavasti ne on ok, havaintoerä näyttää että on valokuvattu ja ilmoittaa 1 kuva mutta itse kuvat on hävinneet

Löytyvät näköjään havaintoerän näytä painikkeen takaa mutta muokkaa sivulla ei näy, eli ei pysty lisäämään tai poistamaan ko. erässä olevia kuvia

Mikä on erän ID? JX.xxx

Esko / Lajitietokeskus

Jäi kiireessä pois, Submission | Finnish Biodiversity Information Facility, nyt näyttäis kuvat olevan, muut erät oli ok, eli tämä erä ehkä oli ainoa jossa oli toi ongelma, mutta nyt näyttäis olevan ok

Ollut myös pidemmän aikaa ettei avaa määritysperuste valikkoa kuin joskus harvoin, eli ei saa valittua (ainakaan lintuhavaintoja kirjatessa)esim. että kyseessä on vaikka kuulohavainto, kaikki muut valikot toimivat koko ajan ok

Minulla toimii, mutta kysellään muilta kehittäjiltä löytyykö ongelmia ja mietitään mistä voisi juuri tämän kentän osalta olla kyse.

Siinä ei ollut jossain välissä edes sitä nuolta, mutta silti valikko tuli näkyviin, nyt nuoli näkyy olevan mutta valikko vain vilahtaa näkyviin, eikä aina edes vilahda,

Myös minulla käy joskus noin, mutta keruumenetelmä-solussa. Käytännössä pitää valita jokin vaihtoehto hiirellä, että solu palaa toimintaan. Joskus sekään ei auta, jos alasvetovalikkoa ei saa auki.

Sain sen nyt toistettua niin, että siirryin ko. soluun, valitsin jonkun keruumenetelmän, hyväksyin sen siirtymällä seuraavaan soluun, mutta palasin takaisin keruumenetelmään ja pyyhin sen tyhjäksi ja jatkoin seuraavaan soluun täyttämättä siihen mitään. Kun sitten palaan keruumenetelmään, en voi kirjoittaa siihen mitään, mutta voin hiirellä valita jonkin valikosta. Ehkä toistuu muissakin, ei ollut aikaa testata pidemmälle.

Käytössä Win11+uusin Firefox.

Kiitos @JMJ ja @harrynystrom, psytymme toistamaan bugin, korjaamme sen.

Mikko / Lajitietokeskus

Tänään sain kuulohavainnon valittua siten että kävin avaamassa toisen solun valikon ja palasin määritysperuste soluun jolloin antoi vaihtoehdot, eli ei ihan kunnolla toimi vieläkään mut mulle riittää et toimii edes näin , tosin sen näkee sit joskus kun seuraavan kerran on tarvetta

Onko tämä jo tuotannossa tai korjattu? Sama ongelma nimittäin tuli vastaan eilen esityksessäni Laji.fin käytöstä, mutta tällä kertaa havainnon päivämääräkentässä, jossa autofill lakkasi toimimasta (esim. 18.10. ja tab lisää normaalisti kuluvan vuoden, mutta se lakkasi toimimasta jotakuinkin samalla periaatteella kuin tässä on kuvattuna eli pyyhkimällä päivämäärän, poistumalla tyhjästä kentästä ja palaamalla kenttään).

Pudotusvalikko-bigi on korjattu. Tätä päivämääräongelmaa emme onnistuneet toistamaan, vaan kenttä tuntuu toimivan normaalisti Firefoxilla ja Chromella. Jos pystyt toistamaan ongelman edelleen, voitko kertoa tarkemmin miten se ilmenee.

Mikko / Lajitietokeskus

1 tykkäys