Hyönteistietokannan havaintojen editointi tai tuplien poisto?

milloin pääsee editoimaan hyönteistietokannan havaintoja?

Testaan juuri excel tiedoston syöttöä, ja sain ensimmäiset havainnot syötettyä.
Omat näytteeni olen (aloittanut) merkinnyt juoksevilla numerosarjoilla lapuille Nämä ovat neulassa, jotta näyte ja havain toilmoitus pystytään tulevaisuudessa linkittämään.

Nyt kun katson havaintoja pitäisi jotenkin pystyä ilmoittamaan että hyönteistietokannan 2 havaintoa ovat samat kuin mitä juuri äsken ilmoitin.

Tuli 2 uutta havaintoriviä, muuten samat tiedot, mutta muistiinpanot kohdassa on eri numerointi. Noi ovat samat kuin mitä rivillä 4 oleva havainto. MIten saan tuplat pois?

Periaatteessa jos hyönteistietokannassa on havaintoja 10, joista olen tallettanut 2, nämä ovat numeroituina, edelleen syötän näiden kahden tiedot laji.fi kantaan - niin en voi poistaa tuota 10 havaintoa, vaan minun pitäisi pystyä jollain tapaa linkittämään nämä samaksi havainnoksi. Eli havaintoja oli yhteensä 10 eikä 12.

Hyönteistietokannan havaintoja aletaan lähiviikkoina siirtää Vihkoon, jonka jälkeen niitä pääsee sitä kautta muokkaamaan tai poistamaan. Eri järjestelmien havaintoja ei pysty ainakaan vielä linkittämään toisiinsa (paitsi ehkä Kotkassa voi antaa muiden järjestelmien ID:tä.)

Hyönteistietokannan havaintojen siirto Vihkoon alkoi hetki sitten. Ensiksi menevät vuoden 2018 perhoshavainnot. Jos olet linkittänyt Hyönteistietokannan käyttäjätunnuksesi laji.fi-tunnukseen, näiden havaintojen pitäisi tulla n. tunnin sisään näkyviin Vihkon omissa havaintoerissä. Listalla näkyvä tallennusajankohta on alkuperäinen Hyönteistietokannan tallennuspäivä, joten nämä havaintoerät eivät näy välttämättä tallennusajan mukaan tuoreimmissa.
Jos löydätte virheitä, niin laittakaa palautetta palaute-napilla ja tai täällä foorumilla.