Hyönteistietokannan karttaruutulinkit eivät toimi

Pahoittelen jos tästä asiasta on toisaalla keskusteltu.
Näyttäisi että hyönteistietokannan karttalinkit eivät toimi.
Kansalaisen karttapaikkaa ei näyttäisi olevan olemassa kuten viime vuonna vielä oli, linkki ohjautuu
maanmittauslaitoksen karttapaikkaan. Kaikki karttaruutulinkit ohjautuu maan yleiskarttakuvaan.
Onko tiedossa/tulossa jotain päivitystä järjestelmiin, tai miten systeemiä on tarkoitus käyttää ? Olen hyvinkin aloittelija, viime kesänä aloittanut seuraamaan, joten olen saattanut missata jotain…

Muistaakseni ne menivät rikki, kun perinteinen kansalaisen karttapaikka kuopattiin. Uuteen ei kait samanlaista linkkiä saa luotua joten asialle ei paljoa voi tehdä … tai sitten ne pitää siirtää viittaamaan Google mapsiin.

Uuteenkin kansalaisen karttapaikkaan saa linkin, mutta muoto ei ole sama kuin aikaisemmin.
Jos joku muuttaisi hyönteistietokannan selausta niin linkin saisi toimimaan.
Uudessa annetaan esim. näin:

https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6697312.842576832&e=349059.3194699328&zoom=9

n- ja e-parametreissa on ETRS-TM35FIN koordinaatit.

Tuon linkin voi uudessa tehdä manuaalisesti asettamalla vasemmalta ylhäältä “Lisää oma merkintä kartalle” ja sitten mahdollinen nimi paikalle ja sitten Hyväksy-painikkeen jälkeen “Jaa karttalinkki”.

t. Esko

Samaan päädyin tutkailussani. Tästä on varmaan jossain keskusteltu, mutta onko tarkoitus että laji.fi Vihko toiminto korvaa ajan myötä muita havaintokantoja? Toki jos hyönteistietokannan koodia pääsee muuttamaan ja tekijät löytyy, kannattaa varmaan korjata

Kovin paljon ei enää kannattane käyttää resursseja hyönteistietokannan muokkaamiseen. Mielellään jo tämän vuoden aikana siitä pitäisi pystyä luopumaan kokonaan. Itse olen parhaillaan siirtämässä kaikki havaintoni Vihkoon. Uusi MyInsects-ohjelma on muuten tehty siten, että siihen on helppo liittää käyttäjien tekemiä lisäosia. Esimerkiksi sellainen haku, jossa nuo karttalinkit toimivat…

http://insects.fi/MyInsects4.0/userguide/userguide.html#8

Laji-API toimii myös html-sivun kautta, joten ei varmastikaan olisi kovin vaikeaa tehdä JavaScriptillä tarkoitukseen sopiva hakusivu. Olisiko siinä jollekin sopiva harjoitustehtävä?

1 tykkäys