Kansainvälinen limasieniharrastajien tapaaminen 2024

Hei,

limasieniharrastajien lumensulamisrajan limasieniä koskeva kansainvälinen kokoontuminen järjestetään Berchtesgaden kansallispuistossa Bavariassa lähellä Itävallan rajaa 29.4-3.5 mikäli riittävä määrä osallistujia ilmoittautuu 20.10.2023 mennessä. Majoittuminen (1 1 henkilön huone, 8 2 h. ja 10 4-6 h. huonetta) kustantaa yksissään vähintään 585€/henkilö ja päälle mahdollisesti osallistumismaksu ja tietenkin matkat eli kaikkineen lähelle tonnia. Paikka on lähempänä Suomea kuin yksikään aikaisempi, joista olen tietoinen.

Olin suunnitellut osallistuvani ensi kevään kokoontumiseen, en tosin ole vielä ilmoittautunut.

Jos reissu kiinnostaa niin lähetän saamani kutsun pyynnöstä sähköpostitse.

Sain kutsun 7.10 ja hokasin vasta nyt, että joku muukin Suomessa voisi olla kiinnostunut matkasta.

t: Marja

Kun tämä asia nyt muistui mieleeni, niin jätin juuri ehdollisen ilmoittautumiseni eli menen, jos pystyn.

Laitanpa tähän linkin Eestin myxo -kongressiin viime elokuulta. Kaikki esitelmät on netissä ja löytyvät oikean ylänurkan valikosta. On siellä nivicoleistakin yksi esitelmä.

Itseäni kiinnosti mm. Klusan esitelmä Latvian myxoista ja Johannesenin esitelmä Norjan myxoista.

Vastaanpa itselleni.

Session nivicole 2024 alkaa maanantaina ja olen buukannut ja maksanut matkat tapahtumaan. Pääsen itse asiassa Muchneistä eteenpäin toisen osallistujan kyydissä. Porukka on siis todella ystävällistä.

Maksoin osallistumismaksun ja majoituksen jo hyvissä ajoin 16.4. Lasku oli kuitenkin joutunut pankin käsin maksettaviin (ilmeisesti kohdetili oli pankille hieman tuntematon) ja pankki pyysi selvitystä maksun syystä ja dokumenttejä 19.4 mennessä. Kerroin, että osallistun harrastajatapaamiseen ja maksan sen yöpymiset ja ruuat. Asiakirjojen pyytämistä pidin yksityisyyden loukkauksena enkä lähettänyt ja hyväksyin taas maksun. Se katosikin tililtäni ja tuumasin, että sain nyt olla sen suhteen huoletta.

Eilen illalla menin tarkistamaan, oliko verkkopankissa hyväksymättömiä maksuja, jotka vanhenisivat matkan aikana. Huomasin tiliotteelta, että tätä maksua ei ollutkaan hyväksytty ja rahat oli palautettu tililleni. Laitoin pankkiin viestin ja nyt myös sen rekisteröinti asiakirjan ja tein uuden maksun. Se on siis nyt myöhässä (piti maksaa 25.4).

Olen todella ihmeissäni, että pankillani on lupa loukata yksityisyyttäni ja myös päättää saanko pankille yksityikohtaisesti selvittämättä “tuhlata” omia varojani ulkomaan matkoihin.

Eipä juurikaan nukuttanut viime yönä ja olen nyt kertonut asiasta ja pyytänyt tapahtuman järjestäjiltä anteeksi, että maksuni on myöhässä. Pankit siis ovat ottaneet työkseen opettaa asiakkailleen nöyryyttäkin.

No tulipahan väsyneenä purettua ärtymystään. Onko muilla ulkomaisiin tapahtumiin osallistujilla vastaavia kokemuksia?