Linnun tila

Mikolle:

Ehdottaisin, että alatte Laji.fi:ssä käyttämään ehdottamaasi mallia A.
Muuten joudutte loputtomasti tekemään muutoksia sivustoonne.

Emme me lajinilmoittajat mitään idiootteja ole, haluamme ilmoittaa havaintomme loogisesti toimivalle sivustolle. Laji.fi:n ilmoitussivulla oleva hammasratas ja mahdollisuus siirtää sarakkeita on maallikon mielestä komiikkaa. Tehkää ilmoitussivu sekä mökinmummoa- että tieteentekijää auttavaksi.
Kirjoittamasi vaihtoehto: “Esim. “sitruunaperhonen 1 2” kirjautuu automaattisesti yhtenä koiraana ja kahtena naaraana.”. Esittämäsi tiedonsyöttömalli on komiikkaa. Ohjeista se mökinmummolle, niin huomaat havaintoilmoitusten loppuvan. Unohda salamat ja säilytä logiikka.

Jos uskot minua nyt, säästätte paljon aikaa, vaivaa ja rahaa tulevaisuudessa.

Teemu

Teemu:

Tässä Laji.fi -portaalissa on hyvin todennäköisesti lähdetty etenemään asian kanssa hieman vähemmän lintuharrastajien (tai ammattilaisten) tarpeista. Pohjalla on vanhaa hatikkaa, uutta hatikkaa, luomuksen juttuja, hyönteistietokantaa jne.

Ranelle

Insinöörihommissa olen nähnyt projekteja, jossa toimintoja on kehitetty ATK-asiantuntijoiden mukaan. ATK-miesten kehittämät sovellutukset ovat usein kelvottomia ammattimiehen töihin. Olen huomannut vaatimalla ohjelmankehittäjältä käyttälle helppoja vaihtoehtoja asian helpottuvan. Siis sivuston käyttäjien mielipide vaikuttaa.

Vanha ja uusi Hatikka olivat kalkkisten tekemiä. Tämä uusi portaali kannattaa rakentaa lujalle perustalle. Kaikki tiedämme, että huonon perustan korjaaminen maksaa paljon.

Teemu