Mikä sieni kävyllä vai sienen jäänteet?

Ahkerasta etsinnästä huolimatta mitään kuvieni sientä vastaavaa en löytänyt lajin tunnistamiseksi, mutta jonkun keskustelun perusteella keksin jo ajatella, josko kyseessä olisi jonkin käpysienen tai limasienen jäänteet ?

Mustat pisteet voivat viitata lajiin “Phragmotrichum”. Mutta tekeekö sen enempää kasvustoa kuin nuo mustat pisteet?
Esim joku käpynahikas kuten Strobilurus trullisatus sieni tekisi itiöemänsä kuusenkävylle, mutta ei kuvien perusteella siltikään täsmää.

Mikähän olisi kyseessä? Joku lahottaja?
Kuvattu 30.10.2021 Helsingissä, Mustavuoden alueella.


Voiskohan olla rihmastoa? Olen kyllä itsekin löytänyt Mustavuoren alueelta syksyllä kuusekäpyjä joissa on ollut pieniä “matosia” jotka olen paremman idean puutteessa tulkinnut kuusekäpynahikkaiksi.

En ole tästä omastanikaan varma lajista ja nuo sinun näyttävät enemmän pelkältä rihmastolta. Ehkä joku tätä vielä kommentoi paremmin tiedoin.

Kiitos vastauksesta. Tää olisikin ihan loogista, että kyseessä olisikin pelkkä rihmasto, jotenkin sille tuo näyttää. En itse poistanut mitään kävyn päältä, kun huomasin sen tuollaisenaan maastossa, mutta jotenkin tuo alue näyttää sille kuin siinä olisi aiemmin ollut esimerkiksi lehtiä päällä, mikä on houkutellut rihmaston kasvamaan noin kävyn päälle.