Laji.fi | Tietoja foorumista | Käyttöehdot | Yksityisyys | Keskustelusuosituksia

LAJI.FI-foorumi

Ongelma tallennuksessa

Onkohan Vihkossa jotain ongelmaa tallennuksessa, kun jo toisen kerran tuli tällainen tilanne:

Tallennus jää jumiin tuohon kohtaan eli näyttää yhtä havaintoerää enemmän kuin tiedostossa on eikä etene seuraavaan vaiheeseen.
Havainnot näyttäisivät kuitenkin tallentuneen.

Kiitos ilmoituksesta, tallennuksessa on jotakin vikaa. Katsomme asiaa huomenna.

Mikko / Lajitietokeskus

Hakutoiminto ei pelaa Vihkossa, sama tarina eilen…

@tatu_sallinen Importin jumiutumiseen löytyi syy, mutta korjaus päästään kuitenkin julkaisemaan vasta kesälomien jälkeen.

Ongelma voi ilmetä kun import-toiminnolla tallennetaan paljon havaintoja/havaintoeriä. Joskus tallennus voi jäädä kesken niinkin että vain osa havainnoista tallentuu.

Edit: Tämä on nyt korjattu.

Mikko / Lajitietokeskus

Hei

Jos sinulla on vielä tallessa tuo excel jossa ongelma/ongelmia ilmeni, niin voitko lähettää sen osoitteeseen helpdesk@laji.fi tai yv:nä minulle täällä. Hieman mietityttää tuo 55/54 tuossa screenshotissa ja haluaisin katsoa jos onnistuisin löytämään syyn tuolle.

Ville-Matti / Lajitietokeskus

Ei valitettavasti ole enää tallessa, kun olen tallentanut uudet havainnot aina samaan tiedostoon. Nyt viime aikoina ei ole enää tuota virhettä tullut, vaikka olen aika suuriakin (suurimmillaan n. 1000 riviä) tiedostoja tallentanut.

Ok hyvä kuulla ettei vastaavaa ole enää tullut vastaan. Jos kuitenkin vielä jossain vaiheessa ilmenee, niin ota excel talteen ja pistä tännepäin, niin tutkimme vielä tarkemmin.

Yst.terv.
Ville-Matti / Lajitietokeskus

Nytpä taas kävi näin:

Lähetän tiedoston helpdeskin sähköpostiin. Kiinnostaisi tietää, ovatko kaikki havainnot tallentuneet vai jäikö joitain pois. Sellainen huomio myös, että tallennuksen viimeinen vaihe tapahtui todella hitaasti.