Päivittynyt annotointi ja annotointihistoria

Nykyisin annotointi antaa hieman virheellistä tietoa siten, että kaikki kommentit ilmaistaan liittyvän minun havaintoeriin, vaikka vain yksi liittyy minun havaintoerään. Alla kuvankaappaus:

image

Lisäksi: kävin vilkaisemassa ylintä huomautusta ja havaitsin, ettei havaintoerä enää sisällä aiempaa annotointiani, eikä myöskään siihen jätettyä kommenttia (josta ilmoitus tuli), eikä annotointihistoriaa näy ollenkaan. Onko tämän tarkoitus toimia näin vai mikä tämän logiikan selittää? Ovatko vanhat merkinnät pyyhkiytyneet yli uuden päivityksen myötä tai poistuneet lajin vaihtamisen myötä vai onko annotointihistorian näkyminen vielä työn alla?

Mielestäni annotointihistoriatiedot olisi tärkeä näkyä (vrt. esim. iNaturalist), vaikkakin sitten valinnan alta.

Kiitos viestistä. Tuo notifikaation tekstiongelnma on korjauslistalla (pitäisi sanoa “on kommentoinut käyttäjän X havaintoa”).

Aiemmat kommentit muutettiin uuden mallin mukaisiksi, eikä kommentteja voi kokonaan poistaa (poistetut jäävät näkyville, mutta eivät vaikuta havaintoon). Kerro ongelmallisen havainnon tunniste, niin tutkitaan asiaa.

Mikko / Lajitietokeskus

Havaintoerä on tämä:

Joskin tiliini kohdistettu ilmoitus sisältää tällaisen linkin:

Olen aikanaan annotoinut määritystä, mutta se ei näy, enkä näe muutoksia, jotka sen perusteella on tehty. Voiko olla niin, että annotoimani havainto on poistettu havaintoerästä?

Kiitos tiedosta. Annotoimasi havainto on tosiaan poistettu ko. havaintoerästä.

Tässä on myös bugi: kun erästä on poistettu se havainto, johon linkki osoittaa, näyttää sivu saman erän kahden muun havainnon yhdistelmän. Laitamme korjauslistalle.

Mikko / Lajitietokeskus

1 tykkäys